Ziegler wil klanten beter leren kennen

Brand Story

Meer nadruk op klantcontact, veelzijdigheid, ruimte voor groei en een logistieke oplossing voor eigenlijk alles. Dat zijn de plannen van Ziegler Nederland in 2024 in een notendop. ‘De afgelopen jaren is de focus verlegd’, vertelt managing director Paul Hoppenbrouwers. ‘We zijn nu klaar om de volgende fase in te gaan.’

Managing director Paul Hoppenbrouwers. Foto: Ziegler Nederland
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

‘In principe kunnen we overal een logistieke oplossing voor bedenken en die implementeren’, vertelt Hoppenbrouwers van Ziegler Nederland. De expediteur heeft in Nederland vier vestigingen (Rotterdam, Schiphol en twee in Venlo) en heeft aansluiting met alle modaliteiten en kan met allerlei productsoorten overweg. ‘Ziegler is een spe­cialist, maar dan wel op het gebied van veelzijdigheid.’

‘We verzorgen al meer dan 115 jaar transport’, legt Hoppenbrouwers uit. ‘En dat doen we vaak naar de bestemmingen waar een ander moeite mee heeft. We zijn veelzijdig in het soort lading dat kan worden vervoerd alsook in de modaliteiten die we inzetten.’ Hij glimlacht erbij. ‘En vergeet de passie niet. Als er iets niet helemaal naar wens gaat, dan is er altijd iemand die de telefoon oppakt en zorgt dat het weer in orde komt.’

Duidelijke keuzes

Hoppenbrouwers is in 2018 bij Ziegler in Nederland gestart. De Nederlandse tak werkt autonoom, maar is in wereldwijd verband aangesloten bij de groep en dus ook bij Ziegler One. Dit is een platform om de samenwerking met onafhankelijke expediteurs te ondersteunen met behulp van de infrastructuur van Ziegler.

In de laatste vijf jaar is er een andere wind gaan waaien bij Ziegler in Nederland. De organisatie is tegen het licht gehouden en een verbeterplan werd opgesteld. Processen zijn gestandaardiseerd en er zijn duidelijke keuzes gemaakt in het type klanten dat de onderneming wil en kan bedienen. Anno 2023 is Ziegler Nederland financieel gezond.

‘Customer intimacy is echt een belangrijk begrip voor ons,’ zegt Hoppenbrouwers. ‘We willen klanten leren kennen. Bij onze key account desk brengen we de logistieke behoeftes in kaart. We zijn goed in het transport van hoogwaardige producten, denk aan kleding of producten voor de automotive industrie. En we bieden veel: we werken met een multimodaal concept in combinatie met diensten als warehousing en douaneactiviteiten. Ook hebben we aansluiting bij het groepage-netwerk in Europa.’

Now even greener

Ook niet onbelangrijk: Ziegler doet dit alles steeds groener, of ‘now even greener’, zoals ze het zelf noemen. De onderneming zet in op een groenere vloot, bijvoorbeeld door elektrische voertuigen te rijden, alsook door in te zetten op hernieuwbare brandstof.

De kernwaardes – authentiek, veelzijdig, ondernemend en gepassioneerd, in combinatie met milieuvriendelijk – staan bij Ziegler Nederland centraal, en zeker in 2024, waarin weer ruimte is voor groei. ‘We zijn klaar voor elke uitdaging’, stelt Hoppenbrouwers. ‘Daag ons uit. Probeer het eens.’

Dit verhaal is aan u verteld door Ziegler Nederland.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Ziegler wil klanten beter leren kennen | NT

Ziegler wil klanten beter leren kennen

Brand Story

Meer nadruk op klantcontact, veelzijdigheid, ruimte voor groei en een logistieke oplossing voor eigenlijk alles. Dat zijn de plannen van Ziegler Nederland in 2024 in een notendop. ‘De afgelopen jaren is de focus verlegd’, vertelt managing director Paul Hoppenbrouwers. ‘We zijn nu klaar om de volgende fase in te gaan.’

Managing director Paul Hoppenbrouwers. Foto: Ziegler Nederland
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

‘In principe kunnen we overal een logistieke oplossing voor bedenken en die implementeren’, vertelt Hoppenbrouwers van Ziegler Nederland. De expediteur heeft in Nederland vier vestigingen (Rotterdam, Schiphol en twee in Venlo) en heeft aansluiting met alle modaliteiten en kan met allerlei productsoorten overweg. ‘Ziegler is een spe­cialist, maar dan wel op het gebied van veelzijdigheid.’

‘We verzorgen al meer dan 115 jaar transport’, legt Hoppenbrouwers uit. ‘En dat doen we vaak naar de bestemmingen waar een ander moeite mee heeft. We zijn veelzijdig in het soort lading dat kan worden vervoerd alsook in de modaliteiten die we inzetten.’ Hij glimlacht erbij. ‘En vergeet de passie niet. Als er iets niet helemaal naar wens gaat, dan is er altijd iemand die de telefoon oppakt en zorgt dat het weer in orde komt.’

Duidelijke keuzes

Hoppenbrouwers is in 2018 bij Ziegler in Nederland gestart. De Nederlandse tak werkt autonoom, maar is in wereldwijd verband aangesloten bij de groep en dus ook bij Ziegler One. Dit is een platform om de samenwerking met onafhankelijke expediteurs te ondersteunen met behulp van de infrastructuur van Ziegler.

In de laatste vijf jaar is er een andere wind gaan waaien bij Ziegler in Nederland. De organisatie is tegen het licht gehouden en een verbeterplan werd opgesteld. Processen zijn gestandaardiseerd en er zijn duidelijke keuzes gemaakt in het type klanten dat de onderneming wil en kan bedienen. Anno 2023 is Ziegler Nederland financieel gezond.

‘Customer intimacy is echt een belangrijk begrip voor ons,’ zegt Hoppenbrouwers. ‘We willen klanten leren kennen. Bij onze key account desk brengen we de logistieke behoeftes in kaart. We zijn goed in het transport van hoogwaardige producten, denk aan kleding of producten voor de automotive industrie. En we bieden veel: we werken met een multimodaal concept in combinatie met diensten als warehousing en douaneactiviteiten. Ook hebben we aansluiting bij het groepage-netwerk in Europa.’

Now even greener

Ook niet onbelangrijk: Ziegler doet dit alles steeds groener, of ‘now even greener’, zoals ze het zelf noemen. De onderneming zet in op een groenere vloot, bijvoorbeeld door elektrische voertuigen te rijden, alsook door in te zetten op hernieuwbare brandstof.

De kernwaardes – authentiek, veelzijdig, ondernemend en gepassioneerd, in combinatie met milieuvriendelijk – staan bij Ziegler Nederland centraal, en zeker in 2024, waarin weer ruimte is voor groei. ‘We zijn klaar voor elke uitdaging’, stelt Hoppenbrouwers. ‘Daag ons uit. Probeer het eens.’

Dit verhaal is aan u verteld door Ziegler Nederland.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.