Peppol komt eraan: zorg dat je de boot niet mist

Brand Story

Logistieke dienstverleners krijgen op het gebied van e-invoicing te maken met het Peppol-systeem. Nu al bij B2G, als ze aan overheden leveren, en binnenkort gaat het ook voor B2B gelden. En in de toekomst is zelfs B2C aan de beurt, waarschuwt Fred Breedland van Descartes. ‘Zorg dat je de boot niet mist.’

‘Het grote voordeel: EDI is online en dus altijd bereikbaar, up to date, goedkoop en supersnel’. Foto: Descartes
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Breedland is Vice President Sales B2B/EDI bij Descartes, specialist in cloud-gebaseerde oplossingen voor de logistiek en supply chain. ‘Ieder bedrijf in de EU moet straks Peppol-facturen kunnen sturen en ontvangen. Niet alleen de grote marketplace platforms zoals Bol, maar ook wie als kleine toeleverancier aan zo’n platformpartner levert.’

Van een leien dakje

Peppol, wat staat voor Pan-European Public Procurement On-Line, zorgt ervoor dat internationale inkoopgegevens en af te dragen belastingen exact worden geregistreerd. Wettelijk verplicht. Met EDI, Electronic Data Interchange, gaat dat van een leien dakje, legt Breedland uit.

‘Het grote voordeel van EDI is dat het online is, cloud-based. Dus altijd bereikbaar, altijd up to date. En goedkoop en supersnel. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn volledig gegarandeerd.’

Gehackt?

Breedland kent voorbeelden van bedrijven die zelf nog het datatransport van hun facturen regelen. En die vervolgens een keer gehackt worden. Of die kostbare kennis verliezen doordat er iemand met pensioen gaat. Of waarbij medewerkers niet op vakantie kunnen omdat ze met de handen aan de knoppen moeten blijven. ‘Dat wil je toch niet als ondernemer?’

De strategie van Descartes is gericht op groei en toekomst. ‘We nemen met regelmaat bedrijven over zodat we onze dienstverlening aan de klanten nog beter kunnen verrichten.’

Wereldwijd

Descartes is onder meer in de logistiek gespecialiseerd en heeft een eigen wereldwijd vertakt netwerk van datacenters, waardoor klanten altijd en overal hun systemen in kunnen en bijvoorbeeld weten waar een zending zich bevindt, zodat ze hun bevoorrading en transport exact kunnen inplannen.

Ook op het gebied van retail is Descartes een specialist. ‘Wij weten wat de retailer beweegt, wat hij nodig heeft, en hoe we hem het beste kunnen helpen’, legt Breedland uit.

Instapmodel

Met een eenvoudig en betaalbaar instapmodel – Go-webEDI – maakt Descartes EDI ook toegankelijk voor de (nu nog) kleine ondernemer. Doordat Descartes groot is, kan het 24/7 support leveren aan de klanten. ‘En tegelijkertijd zijn we met onze dedicated teams bijzonder klantgericht’, besluit Breedland. ‘We helpen een klant ook met de migratie naar een EDI-systeem zodat hij snel en veilig aan de nieuwste eisen van de wetgeving kan voldoen. Zodat de klant de boot niet mist.’

Dit verhaal is aan u verteld door Descartes.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Peppol komt eraan: zorg dat je de boot niet mist | NT

Peppol komt eraan: zorg dat je de boot niet mist

Brand Story

Logistieke dienstverleners krijgen op het gebied van e-invoicing te maken met het Peppol-systeem. Nu al bij B2G, als ze aan overheden leveren, en binnenkort gaat het ook voor B2B gelden. En in de toekomst is zelfs B2C aan de beurt, waarschuwt Fred Breedland van Descartes. ‘Zorg dat je de boot niet mist.’

‘Het grote voordeel: EDI is online en dus altijd bereikbaar, up to date, goedkoop en supersnel’. Foto: Descartes
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Breedland is Vice President Sales B2B/EDI bij Descartes, specialist in cloud-gebaseerde oplossingen voor de logistiek en supply chain. ‘Ieder bedrijf in de EU moet straks Peppol-facturen kunnen sturen en ontvangen. Niet alleen de grote marketplace platforms zoals Bol, maar ook wie als kleine toeleverancier aan zo’n platformpartner levert.’

Van een leien dakje

Peppol, wat staat voor Pan-European Public Procurement On-Line, zorgt ervoor dat internationale inkoopgegevens en af te dragen belastingen exact worden geregistreerd. Wettelijk verplicht. Met EDI, Electronic Data Interchange, gaat dat van een leien dakje, legt Breedland uit.

‘Het grote voordeel van EDI is dat het online is, cloud-based. Dus altijd bereikbaar, altijd up to date. En goedkoop en supersnel. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn volledig gegarandeerd.’

Gehackt?

Breedland kent voorbeelden van bedrijven die zelf nog het datatransport van hun facturen regelen. En die vervolgens een keer gehackt worden. Of die kostbare kennis verliezen doordat er iemand met pensioen gaat. Of waarbij medewerkers niet op vakantie kunnen omdat ze met de handen aan de knoppen moeten blijven. ‘Dat wil je toch niet als ondernemer?’

De strategie van Descartes is gericht op groei en toekomst. ‘We nemen met regelmaat bedrijven over zodat we onze dienstverlening aan de klanten nog beter kunnen verrichten.’

Wereldwijd

Descartes is onder meer in de logistiek gespecialiseerd en heeft een eigen wereldwijd vertakt netwerk van datacenters, waardoor klanten altijd en overal hun systemen in kunnen en bijvoorbeeld weten waar een zending zich bevindt, zodat ze hun bevoorrading en transport exact kunnen inplannen.

Ook op het gebied van retail is Descartes een specialist. ‘Wij weten wat de retailer beweegt, wat hij nodig heeft, en hoe we hem het beste kunnen helpen’, legt Breedland uit.

Instapmodel

Met een eenvoudig en betaalbaar instapmodel – Go-webEDI – maakt Descartes EDI ook toegankelijk voor de (nu nog) kleine ondernemer. Doordat Descartes groot is, kan het 24/7 support leveren aan de klanten. ‘En tegelijkertijd zijn we met onze dedicated teams bijzonder klantgericht’, besluit Breedland. ‘We helpen een klant ook met de migratie naar een EDI-systeem zodat hij snel en veilig aan de nieuwste eisen van de wetgeving kan voldoen. Zodat de klant de boot niet mist.’

Dit verhaal is aan u verteld door Descartes.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.