Na contractlogistiek, nu ook containers gewild bij logistiek dienstverlener Samsung SDS

Brand Story

Het digitale freight forwarding platform Cello Square van Samsung SDS is nu bijna een jaar live. ‘We zijn hard gegroeid naar een globale omzet van ruim 110 miljoen dollar van externe freight forwarding klanten in minder dan een jaar tijd.  Onze klanten kiezen ons niet alleen voor het transport van containers, maar ook voor de mogelijkheid tot contractlogistiek waarbij we gebruikmaken van alle moderne warehouse-technologiën die we zelf in de afgelopen jaren in-house hebben ontwikkeld, vertelt Ferry Splinter, Vice President Freight Forwarding EU/CIS bij Samsung SDS.

Ferry Splinter, Vice President Freight Forwarding Europe/CIS bij Samsung SDS. Foto: Samsung SDS
In deze editie van Brand Stories vertelt Samsung SDS over het freight forwarding platform Cello Square.  Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Cello Square is het digitale freight forwarding platform van Samsung SDS waarop het mkb online actuele transportprijzen kan vinden en direct kan boeken. Daarbij verzorgt Cello Square alle modaliteiten, dus zee- en luchtvracht, railtransport en de first/last mile. En niet alleen volle containers, maar ook LCL. Het platform is nu wereldwijd actief in 36 landen en dat aantal zal het komende jaar nog verder toenemen.

Miljoen containers

Samsung SDS is de logistieke tak van het grote Samsung-concern uit Korea, het Europese hoofdkantoor staat in Delft. ‘Voor Samsung Electronics  verschepen we wereldwijd jaarlijks bijna een miljoen containers’, vertelt Splinter. ‘Alle innovaties die we daarvoor hebben ontwikkeld en hebben geïntroduceerd, zoals TMS- en WMS-systemen en andere software, zetten we nu ook in voor externe klanten waar we acteren als expediteur  en 3PL/4PL-aanbieder.’

Die externe klanten mogen wat Cello Square betreft dezelfde kwaliteit verwachten als Samsung Electronics. Splinter: ‘We hebben die operaties fysiek volledig van elkaar gescheiden, maar hanteren hetzelfde proces en gebruiken dezelfde innovaties. We geven volledige inzichtelijkheid in de logistieke processen en leveren additionele services zoals document management, voorraadplanning, inzichtelijkheid op basis van inkooporders, dashboards met lead time en logistieke kosten, track-and-trace, CO2-rapportages, markttrends, prijzen vergelijken en direct boeken, douaneafhandeling, noem het maar op.’

Menselijk contact

Ondanks dat Cello Square volledig digitaal werkt, heeft Splinter gemerkt dat klanten toch nog regelmatig behoefte hebben aan menselijk contact. ‘Daarom kun je via het platform direct met ons in contact treden door bijvoorbeeld te chatten of te bellen. Je hebt via het systeem direct toegang tot een operator, dus het persoonlijke contact is te allen tijde gewaarborgd. Via het platform krijgt de klant toegang tot marktrapportages. Bovendien kunnen we die inkoopvoordelen die we voor Samsung Electronics behalen doorgeven aan onze externe klanten, zodat ze altijd een scherpe en marktconforme prijs krijgen.’

Het grote verschil tussen Cello Square en de andere digitale freight forwarders is volgens Splinter dat Samsung SDS het platform volledig in eigen beheer heeft ontwikkeld en sinds geruime tijd zelf ook actief is in de transportmarkt. ‘We kennen de processen tot in den treure en weten hoe we moeten onderhandelen met rederijen. Ook snappen we wat nodig is voor een efficiënte afhandeling van zendingen.’

Hierdoor is Cello Square behoorlijk opschaalbaar en is dan ook hard aan het groeien. ‘We hebben nu 10.000 geregistreerde gebruikers op het platform en 110 miljoen dollar omzet geboekt voor deze externe klanten alleen al in het eerste jaar. Volgend jaar gaan we dat verdriedubbelen’, verwacht Splinter.

‘We willen al binnen een aantal jaar wereldwijd een top-15 speler zijn op dit gebied. Omdat Samsung SDS naast een logistieke business unit tevens een sterke IT business unit heeft, zit het digitaliseren van logistieke processen in ons DNA. Dat zetten we graag in voor de markt. Op Cello Square kan iedereen eenvoudig een account aanmaken, automatisch via het platform inloggen, een offerte aanvragen voor het transport en wij voeren het uit.’

Dit verhaal is aan u verteld door Samsung SDS.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Na contractlogistiek, nu ook containers gewild bij logistiek dienstverlener Samsung SDS | NT

Na contractlogistiek, nu ook containers gewild bij logistiek dienstverlener Samsung SDS

Brand Story

Het digitale freight forwarding platform Cello Square van Samsung SDS is nu bijna een jaar live. ‘We zijn hard gegroeid naar een globale omzet van ruim 110 miljoen dollar van externe freight forwarding klanten in minder dan een jaar tijd.  Onze klanten kiezen ons niet alleen voor het transport van containers, maar ook voor de mogelijkheid tot contractlogistiek waarbij we gebruikmaken van alle moderne warehouse-technologiën die we zelf in de afgelopen jaren in-house hebben ontwikkeld, vertelt Ferry Splinter, Vice President Freight Forwarding EU/CIS bij Samsung SDS.

Ferry Splinter, Vice President Freight Forwarding Europe/CIS bij Samsung SDS. Foto: Samsung SDS
In deze editie van Brand Stories vertelt Samsung SDS over het freight forwarding platform Cello Square.  Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Cello Square is het digitale freight forwarding platform van Samsung SDS waarop het mkb online actuele transportprijzen kan vinden en direct kan boeken. Daarbij verzorgt Cello Square alle modaliteiten, dus zee- en luchtvracht, railtransport en de first/last mile. En niet alleen volle containers, maar ook LCL. Het platform is nu wereldwijd actief in 36 landen en dat aantal zal het komende jaar nog verder toenemen.

Miljoen containers

Samsung SDS is de logistieke tak van het grote Samsung-concern uit Korea, het Europese hoofdkantoor staat in Delft. ‘Voor Samsung Electronics  verschepen we wereldwijd jaarlijks bijna een miljoen containers’, vertelt Splinter. ‘Alle innovaties die we daarvoor hebben ontwikkeld en hebben geïntroduceerd, zoals TMS- en WMS-systemen en andere software, zetten we nu ook in voor externe klanten waar we acteren als expediteur  en 3PL/4PL-aanbieder.’

Die externe klanten mogen wat Cello Square betreft dezelfde kwaliteit verwachten als Samsung Electronics. Splinter: ‘We hebben die operaties fysiek volledig van elkaar gescheiden, maar hanteren hetzelfde proces en gebruiken dezelfde innovaties. We geven volledige inzichtelijkheid in de logistieke processen en leveren additionele services zoals document management, voorraadplanning, inzichtelijkheid op basis van inkooporders, dashboards met lead time en logistieke kosten, track-and-trace, CO2-rapportages, markttrends, prijzen vergelijken en direct boeken, douaneafhandeling, noem het maar op.’

Menselijk contact

Ondanks dat Cello Square volledig digitaal werkt, heeft Splinter gemerkt dat klanten toch nog regelmatig behoefte hebben aan menselijk contact. ‘Daarom kun je via het platform direct met ons in contact treden door bijvoorbeeld te chatten of te bellen. Je hebt via het systeem direct toegang tot een operator, dus het persoonlijke contact is te allen tijde gewaarborgd. Via het platform krijgt de klant toegang tot marktrapportages. Bovendien kunnen we die inkoopvoordelen die we voor Samsung Electronics behalen doorgeven aan onze externe klanten, zodat ze altijd een scherpe en marktconforme prijs krijgen.’

Het grote verschil tussen Cello Square en de andere digitale freight forwarders is volgens Splinter dat Samsung SDS het platform volledig in eigen beheer heeft ontwikkeld en sinds geruime tijd zelf ook actief is in de transportmarkt. ‘We kennen de processen tot in den treure en weten hoe we moeten onderhandelen met rederijen. Ook snappen we wat nodig is voor een efficiënte afhandeling van zendingen.’

Hierdoor is Cello Square behoorlijk opschaalbaar en is dan ook hard aan het groeien. ‘We hebben nu 10.000 geregistreerde gebruikers op het platform en 110 miljoen dollar omzet geboekt voor deze externe klanten alleen al in het eerste jaar. Volgend jaar gaan we dat verdriedubbelen’, verwacht Splinter.

‘We willen al binnen een aantal jaar wereldwijd een top-15 speler zijn op dit gebied. Omdat Samsung SDS naast een logistieke business unit tevens een sterke IT business unit heeft, zit het digitaliseren van logistieke processen in ons DNA. Dat zetten we graag in voor de markt. Op Cello Square kan iedereen eenvoudig een account aanmaken, automatisch via het platform inloggen, een offerte aanvragen voor het transport en wij voeren het uit.’

Dit verhaal is aan u verteld door Samsung SDS.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.