Betuweroute: Aansluiting aan Duitse kant op losse schroeven

Het ermee gemoeide bedrag is symbolisch. Maar dat Noordrijn-Westfalen een toezegging intrekt om mee te betalen aan snelle en voldoende aansluiting van de Betuweroute op het Duitse spoornet, zet een goede afwikkeling van goederenstromen over die lijn in de verdere toekomst toch op losse schroeven.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Wat een onzin is het dat lzv’s niet op het wegennet zouden thuis horen laten ze in den haag eerst de overige weggebruikers eens opvoeden dan krijg je een rustiger verkeersbeeld .

Geplaatst door: wilco op

@ Johan de Waard (VOS):

Asdruk te hoog? Dat lijkt mij een beetje onzin, aangezien het totaal aantal assen ook toeneemt. Het totaal gewicht van de combinatie wordt groter, maar de asdruk blijft dus vrijwel gelijk (vooropgesteld dat er goed geladen wordt).

Geplaatst door: Tdriver op

Het wegennet is absoluut wel geschikt maar de (overige) weggebruiker(s) zijn dat niet. De intolerantie die er nu af en toe al tentoongespreid wordt t.a.v. de normale trailers zal er bij dit soort (mooie)giganten niet op vooruit gaan.

Geplaatst door: PBEENT op

@Marco N

Alleen de personenauto bestuurders die het niet goed doen vallen op, evenzo geldt dat voor vrachtautobestuurders die het niet goed doen.

Bovendien is het wat kort door de bocht dat de personenauto’s er voor gezorgd hebben dat er een inhaalverbod op bepaalde plaatsen (en tijden) is. Realistisch gezien duurt het gewoonweg te lang voordat vrachtwagencombinaties elkaar gepasseerd zijn en dat levert in de spits veel problemen op.

Geplaatst door: Pjort op

Er zijn ruim voldoende wegen waar wel gereden kan worden. Uiteraard zijn er wegen waar rijden met een LZV niet gereden kan worden, maar ook met een trailer of combi kun je niet overal terecht. Afgezien van de milieu en verkeersveiligheid, is er nog een belangrijk voordeel: er zijn minder chauffeurs nodig, waardoor de LZV ook meehelpt een eventueel chauffeurstekort en de vergrijzing op te vangen.

Geplaatst door: Ries Vermeer, Numansdorp op
Betuweroute: Aansluiting aan Duitse kant op losse schroeven | NT

Betuweroute: Aansluiting aan Duitse kant op losse schroeven

Het ermee gemoeide bedrag is symbolisch. Maar dat Noordrijn-Westfalen een toezegging intrekt om mee te betalen aan snelle en voldoende aansluiting van de Betuweroute op het Duitse spoornet, zet een goede afwikkeling van goederenstromen over die lijn in de verdere toekomst toch op losse schroeven.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Wat een onzin is het dat lzv’s niet op het wegennet zouden thuis horen laten ze in den haag eerst de overige weggebruikers eens opvoeden dan krijg je een rustiger verkeersbeeld .

Geplaatst door: wilco op

@ Johan de Waard (VOS):

Asdruk te hoog? Dat lijkt mij een beetje onzin, aangezien het totaal aantal assen ook toeneemt. Het totaal gewicht van de combinatie wordt groter, maar de asdruk blijft dus vrijwel gelijk (vooropgesteld dat er goed geladen wordt).

Geplaatst door: Tdriver op

Het wegennet is absoluut wel geschikt maar de (overige) weggebruiker(s) zijn dat niet. De intolerantie die er nu af en toe al tentoongespreid wordt t.a.v. de normale trailers zal er bij dit soort (mooie)giganten niet op vooruit gaan.

Geplaatst door: PBEENT op

@Marco N

Alleen de personenauto bestuurders die het niet goed doen vallen op, evenzo geldt dat voor vrachtautobestuurders die het niet goed doen.

Bovendien is het wat kort door de bocht dat de personenauto’s er voor gezorgd hebben dat er een inhaalverbod op bepaalde plaatsen (en tijden) is. Realistisch gezien duurt het gewoonweg te lang voordat vrachtwagencombinaties elkaar gepasseerd zijn en dat levert in de spits veel problemen op.

Geplaatst door: Pjort op

Er zijn ruim voldoende wegen waar wel gereden kan worden. Uiteraard zijn er wegen waar rijden met een LZV niet gereden kan worden, maar ook met een trailer of combi kun je niet overal terecht. Afgezien van de milieu en verkeersveiligheid, is er nog een belangrijk voordeel: er zijn minder chauffeurs nodig, waardoor de LZV ook meehelpt een eventueel chauffeurstekort en de vergrijzing op te vangen.

Geplaatst door: Ries Vermeer, Numansdorp op