Betuweroute: Duitsland presenteert nieuwe tegenvaller

Het is niet zeker dat Duitsland in 2013 een extra spoor voor de Betuweroute klaar heeft. Dat zegt minister Oliver Wittke (verkeer) van de deelstaat Nordrhein-Westfalen tegen de Volkskrant. Uitstel van het derde spoorlijn zou veertig treinen per dag minder op de Betuweroute betekenen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

De economische schade en de belasting aan het milieu is vele malen groter en al jaren aan de gang in de huidige situatie.

De A13 is al jarenlang overvol en zorgt elke dag voor lange files, langere reistijd en veel extra uitlaatgas, door stilstaande auto”s. De autogebruiker heeft recht op een goede doorstroming, daar betaald hij genoeg belasting voor! Versneld aanleggen die A4.

Geplaatst door: jaap op

als bewoner van Overschie stel ik, dat deze weg er inmiddellijk na de bouw van de Beneluxtunnel had moeten komen.

Geplaatst door: H. van Vlijmen op

Het collectieve belang van deze weg voor Nederland weegt veel zwaarder dan de plaatselijke overlast. Uiteraard moet geluidsoverlast voor aanwonenden zo goed mogelijk worden tegengegaan, maar het trace is al een halve eeuw bekend, dus aanwonenden moeten niet zeuren.

Geplaatst door: Bart Elbers op

Als de vooruitgang ineens naast je deur komt is het misschien een ander verhaal; maar daarbuiten twijfel ik eerlijk aan de bijdrage tot oplossing van het file probleem. Zolang het autogebruik niet stevig wordt ontmoedigd zal het een probleem blijven, tenzij je alles asfalteert.

Geplaatst door: E van Eersel op

De verlenging van de A4 is van grote economische waarde. De A13 is een regelrechte ramp, omdat het verkeer tussen de knooppunten die de A13 omsluiten alleen maar vastloopt.

De aardebaan ligt er al jaren dus het ecologisch effect zal minimaal zijn.

Het milieu wint en verliest. Wint in de plaatsen tussen de A13, A20 tot de aansluiting met de nieuwe A4, terwijl het verlies ligt voor een kleinere groep die rond de nieuwe A4 zal komen te wonen.

Geluidswerende schermen e.d. zijn hiervoor de oplo

Geplaatst door: Henk op

Het is van de zotte dat we na meer dan 30 jaar nog geen verlengde A-4 hebben. Of dat alleen de gemeenten is aan te rekenen of ook provincie en overheid dat weet ik niet maar gezien de file problematiek had ie er allang moeten liggen. Dacht overigens begrepen te hebben dat de gemeenten inmiddels mee ondertekend hebben dus dat het mogelijk gaat gebeuren.

Geplaatst door: jan van exel op
Betuweroute: Duitsland presenteert nieuwe tegenvaller | NT

Betuweroute: Duitsland presenteert nieuwe tegenvaller

Het is niet zeker dat Duitsland in 2013 een extra spoor voor de Betuweroute klaar heeft. Dat zegt minister Oliver Wittke (verkeer) van de deelstaat Nordrhein-Westfalen tegen de Volkskrant. Uitstel van het derde spoorlijn zou veertig treinen per dag minder op de Betuweroute betekenen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

De economische schade en de belasting aan het milieu is vele malen groter en al jaren aan de gang in de huidige situatie.

De A13 is al jarenlang overvol en zorgt elke dag voor lange files, langere reistijd en veel extra uitlaatgas, door stilstaande auto”s. De autogebruiker heeft recht op een goede doorstroming, daar betaald hij genoeg belasting voor! Versneld aanleggen die A4.

Geplaatst door: jaap op

als bewoner van Overschie stel ik, dat deze weg er inmiddellijk na de bouw van de Beneluxtunnel had moeten komen.

Geplaatst door: H. van Vlijmen op

Het collectieve belang van deze weg voor Nederland weegt veel zwaarder dan de plaatselijke overlast. Uiteraard moet geluidsoverlast voor aanwonenden zo goed mogelijk worden tegengegaan, maar het trace is al een halve eeuw bekend, dus aanwonenden moeten niet zeuren.

Geplaatst door: Bart Elbers op

Als de vooruitgang ineens naast je deur komt is het misschien een ander verhaal; maar daarbuiten twijfel ik eerlijk aan de bijdrage tot oplossing van het file probleem. Zolang het autogebruik niet stevig wordt ontmoedigd zal het een probleem blijven, tenzij je alles asfalteert.

Geplaatst door: E van Eersel op

De verlenging van de A4 is van grote economische waarde. De A13 is een regelrechte ramp, omdat het verkeer tussen de knooppunten die de A13 omsluiten alleen maar vastloopt.

De aardebaan ligt er al jaren dus het ecologisch effect zal minimaal zijn.

Het milieu wint en verliest. Wint in de plaatsen tussen de A13, A20 tot de aansluiting met de nieuwe A4, terwijl het verlies ligt voor een kleinere groep die rond de nieuwe A4 zal komen te wonen.

Geluidswerende schermen e.d. zijn hiervoor de oplo

Geplaatst door: Henk op

Het is van de zotte dat we na meer dan 30 jaar nog geen verlengde A-4 hebben. Of dat alleen de gemeenten is aan te rekenen of ook provincie en overheid dat weet ik niet maar gezien de file problematiek had ie er allang moeten liggen. Dacht overigens begrepen te hebben dat de gemeenten inmiddels mee ondertekend hebben dus dat het mogelijk gaat gebeuren.

Geplaatst door: jan van exel op