Test: Zuinige V8-Power

Alhoewel Scania net als MAN pioniers is in het ontwikkelen van truckmotoren op basis van de EGR-techniek (gekoelde uitlaatgasrecirculatie), heeft het ook verstand van NOx-nabehandeling met SCR. Ondermeer de Scania 16-liter V8 motoren maken gebruik van deze techniek om de Euro4 en 5 norm te halen. We reden een Scania R 500 V8 SCR Euro 5 test en noteerden een brandstofverbruik dat slechts één fractie hoger lag dan de zuinige Scania R 470 TurboCompound.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Test: Zuinige V8-Power | NT

Test: Zuinige V8-Power

Alhoewel Scania net als MAN pioniers is in het ontwikkelen van truckmotoren op basis van de EGR-techniek (gekoelde uitlaatgasrecirculatie), heeft het ook verstand van NOx-nabehandeling met SCR. Ondermeer de Scania 16-liter V8 motoren maken gebruik van deze techniek om de Euro4 en 5 norm te halen. We reden een Scania R 500 V8 SCR Euro 5 test en noteerden een brandstofverbruik dat slechts één fractie hoger lag dan de zuinige Scania R 470 TurboCompound.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu