Maersk levert ceo voor P3 Network

De Deen Lars Mikael Jensen wordt de ceo van het nog op te richten P3 kantoor in Londen. Hij is bij Maersk Line nu verantwoordelijk voor de lijndiensten tussen Azië en Europa.

P3 is de naam die Maersk Line, MSC en CMA CGM gekozen hebben voor het netwerk dat in de toekomst hun gezamenlijke oostwest-diensten zal verzorgen.

De drie grootste containerrederijen kozen Londen als thuisbasis voor P3. De Britse hoofdstad is voor hen neutraal terrein en gemakkelijk te bereiken vanuit hun hoofdkantoren in respectievelijk Kopenhagen, Genève en Marseille.
De rol van P3 wordt zuiver operationeel, omdat de verkoop van de gezamenlijke containerdiensten door de drie carriers individueel blijft gebeuren.

Dat er een Deen aan de top van P3 komt, heeft te maken met het feit dat Maersk Line de meeste scheepscapaciteit (42%) voor het netwerk zal leveren. MSC levert een vloot van ongeveer 900.000 teu (34%) en CMA CGM zorgt voor de resterende 24%.

Het is de bedoeling dat het P3 Netwerk in het tweede kwartaal van 2014 operationeel wordt. Eerst moeten de concurrentie-instanties echter de oprichting ervan nog goedkeuren.

Alle artikelen over P3 vindt u op onze speciale pagina. Klik hier.

Maersk levert ceo voor P3 Network | NT

Maersk levert ceo voor P3 Network

De Deen Lars Mikael Jensen wordt de ceo van het nog op te richten P3 kantoor in Londen. Hij is bij Maersk Line nu verantwoordelijk voor de lijndiensten tussen Azië en Europa.

P3 is de naam die Maersk Line, MSC en CMA CGM gekozen hebben voor het netwerk dat in de toekomst hun gezamenlijke oostwest-diensten zal verzorgen.

De drie grootste containerrederijen kozen Londen als thuisbasis voor P3. De Britse hoofdstad is voor hen neutraal terrein en gemakkelijk te bereiken vanuit hun hoofdkantoren in respectievelijk Kopenhagen, Genève en Marseille.
De rol van P3 wordt zuiver operationeel, omdat de verkoop van de gezamenlijke containerdiensten door de drie carriers individueel blijft gebeuren.

Dat er een Deen aan de top van P3 komt, heeft te maken met het feit dat Maersk Line de meeste scheepscapaciteit (42%) voor het netwerk zal leveren. MSC levert een vloot van ongeveer 900.000 teu (34%) en CMA CGM zorgt voor de resterende 24%.

Het is de bedoeling dat het P3 Netwerk in het tweede kwartaal van 2014 operationeel wordt. Eerst moeten de concurrentie-instanties echter de oprichting ervan nog goedkeuren.

Alle artikelen over P3 vindt u op onze speciale pagina. Klik hier.