Ook een vertrek uit de EUM-dienst naar Zuid-Europa vervalt. De G6 alliantie past zijn capaciteit aan naar aanleiding van de Golden Week, een vakantieweek in China.

Behalve de G6 Alliance passen ook andere carriers hun vaarschema’s aan. De CKYH Green Alliance wil een vertrek van de NE7-loop annuleren en Evergreen slaat een afvaart van zijn CEM-dienst over. In de AE7 van Maersk Line is de volgende afvaart na die van de ‘Maersk Sheerness’ op 26 september uit Qingdao pas de ‘Maersk Savannah’ (8.397 teu) op 17 oktober.

De rederijen hopen dat er vlak voor de aanvang van de Golden Week extra veel Chinese exportlading zal zijn met volle schepen als gevolg en dus extra kansen om de tarieven weer te verhogen. Hapag-Lloyd koos zeker niet toevallig 23 september als datum voor een volgende tariefsverhoging van 500 dollar per teu voor westbound lading naar Europa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement