Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De haven van Rotterdam moet de opening van de nieuwe containerterminals op Maasvlakte 2 uitstellen of geld beschikbaar stellen om een ‘sociaal drama’ te voorkomen.
Dit schrijft FNV-vakbondsbestuurder Niek Stam in een open brief aan de Rotterdamse collegeformateur Pedro Peters.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
als ik niek was stopte ik er mee er is nu geen goed meer te halen de meeste die ik hoor zijn blaters en geen praters ik heb van af 1969 gewerkt in de haven ben er trots op maar als ik sommige nu hoor ben ik blij dat ik er uit ben
ik heb van af 1969 in de haven gewerkt heb de container sector groot zien worden als we de eenheid van vroeger nog hadden was het niet zo ver gekomen leden van de bond liepen weg ik weet niet waarom maar zonder eenheid kom je nergens maar wel Komentaar op hoe de bond het aanpakt ben ook wel eens niet met bond eens geweest maar zonder hadden
er tig meer de haven uit gegaan en staken is niet alles ik heb er genoeg meegemaakt jullie worden nu uitgebuit het is nu slikken of stikken
Bla bla bla over die ect. apm en ect bijten elkaar niet. Ze hadden rwg nooit toe moeten laten dat is de doodsteek en wij staken niet dan heb je echt je oogkleppen dicht gehad.
Met de tijd mee kranen via beeld schermpjes dat laat de arbo nooit toe zolang er met mensen wordt gewerkt. Je wil toch niet in die gondel staan terwijl de machinist op kantoor zit.
Uitstellen van de Tweede Maasvlakte is een utopie Stam.Iedereen heeft alles gedoogd en zitten slapen.Niemand heeft zich ook maar druk gemaakt bij ECT, Matrans,Uniport,Matrans, lLS,RPS of RST dat er ontslagen gaan vallen. Ook 17 april 2014 is er geen actie. Stam, je bent met een paar volgers een roepende op de Maasvlakte helaas. Geen mens interesseert zich in jou waarschuwing. Ze zijn allemaal met met hun eigen belang bezig en het collectieve en solidariteit is niet meer.
Gerrit, ik doe geen domme uitspraken. Maar ik heb voor dit scenario al vanaf 2004 gewaarschuwd.
En alle grote rederijen liggen al als klant in Rotterdam. En groei in consumptie zit er voorlopig niet in.
In 2005 riep de bond havenwerkers op om het verdrag voor havenwerkers te verdedigen. Dat verdrag regelde dat havenwerkers die werkloos werden als gevolg van automatisering een aanvulling kregen op ww en weer als eerste aan het werk konden. Werkgevers, havenbedrijf en regering zeiden dat de automatisering klaar was in Rotterdam.
Zolang er geen additionele lading is gaan we korter werken met behoud van salaris. Havenbedrijf en gemeente maken meer dan 100 miljoen winst per jaar in onze haven. Dokke
De Rotterdamse haven ligt aan kop met betrekking tot automatisering. De vakbond heeft dit nooit tegengehouden. Wel willen wij dat dit gepaard gaat met werkzekerheid en inkomenszekerheid. Toen wij in 2003 de havenwerkers opriepen om verdergaande liberalisering van havenarbeid tegen te gaan waren er ook reacties zoals nu. Moet je nu het wegvervoer zien wat daar gebeurd. Afspraak is afspraak. Daar gaat het ons om. Blijkbaar zijn er mensen die het fijn vinden om gepiepeld te worden. Wij niet!