Vervoer via Betuweroute steil omhoog

Het treinverkeer op het A15-tracé van de Betuweroute (Kijfhoek-Zevenaar) is vorig jaar met bijna 80 procent toegenomen tot 17.600 treinen.

Dit valt af te leiden uit het jaarbericht 2010 dat exploitant Keyrail op zijn website heeft geplaatst.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Het gebruik blijft dus flink achter bij de verwachtingen. In 2006 verwachtte men nog dat in 2007 18.000 treinen van de Betuweroute gebruik zouden maken. Alleen met kortingen waarmee Keyrail verlies inkoopt is het gelukt het gebruik in 2010 op 17.600 treinen te krijgen. Overigens is dat gemiddeld één trein per richting per uur. Echt druk is het nog niet …

Geplaatst door: Simon op

Daar gaat in 2012 flink verandering in komen. Dan gaat die lijn nog steiler naar beneden, omdat Keyrail de heffing met een asociaal percentage gaat verhogen.
Als Keyrail het spoorvervoer uit de markt wil prijzen, dan is dat dé manier. Vandaar dat veel vervoerders gewoon weer over het normale net gaan rijden.

Geplaatst door: Fred op
Vervoer via Betuweroute steil omhoog | NT

Vervoer via Betuweroute steil omhoog

Het treinverkeer op het A15-tracé van de Betuweroute (Kijfhoek-Zevenaar) is vorig jaar met bijna 80 procent toegenomen tot 17.600 treinen.

Dit valt af te leiden uit het jaarbericht 2010 dat exploitant Keyrail op zijn website heeft geplaatst.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Het gebruik blijft dus flink achter bij de verwachtingen. In 2006 verwachtte men nog dat in 2007 18.000 treinen van de Betuweroute gebruik zouden maken. Alleen met kortingen waarmee Keyrail verlies inkoopt is het gelukt het gebruik in 2010 op 17.600 treinen te krijgen. Overigens is dat gemiddeld één trein per richting per uur. Echt druk is het nog niet …

Geplaatst door: Simon op

Daar gaat in 2012 flink verandering in komen. Dan gaat die lijn nog steiler naar beneden, omdat Keyrail de heffing met een asociaal percentage gaat verhogen.
Als Keyrail het spoorvervoer uit de markt wil prijzen, dan is dat dé manier. Vandaar dat veel vervoerders gewoon weer over het normale net gaan rijden.

Geplaatst door: Fred op