Duitse geluidsbelasting voor lawaaierige goederentreinen

Een nieuwe geluidsbelasting op te lawaaierige goederentreinen moet de modernisering van het Duitse goederenspoor een duw in de rug geven.

Voor goederentreinen die te veel herrie maken, wordt het Duitse spoor vanaf eind 2012 beduidend duurder. Dit heeft het Ministerie van Verkeer en de Duitse spoorwegen (DB) als netbeheerder besloten. Vanaf eind 2012 zullen transportondernemingen ongeveer 2 tot 3% meer moeten betalen voor het gebruik van de Duitse spoorinfrastructuur. Geluidsarme treinen zullen evenwel van een bonus kunnen genieten.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Duitse geluidsbelasting voor lawaaierige goederentreinen | NT

Duitse geluidsbelasting voor lawaaierige goederentreinen

Een nieuwe geluidsbelasting op te lawaaierige goederentreinen moet de modernisering van het Duitse goederenspoor een duw in de rug geven.

Voor goederentreinen die te veel herrie maken, wordt het Duitse spoor vanaf eind 2012 beduidend duurder. Dit heeft het Ministerie van Verkeer en de Duitse spoorwegen (DB) als netbeheerder besloten. Vanaf eind 2012 zullen transportondernemingen ongeveer 2 tot 3% meer moeten betalen voor het gebruik van de Duitse spoorinfrastructuur. Geluidsarme treinen zullen evenwel van een bonus kunnen genieten.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu