Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
Als de cabines 80 cm langer gemaakt zouden worden, zouden de trucks 5% zuiniger en de ongelukken veel minder zwaar zijn. Dat zeggen Transport & Environment en de koepel van aluminiumbedrijven, EAA.
Volgens beide organisaties moet de Europese Commissie, als deze eind dit jaar een hervorming van de maten en gewichten van de vrachtwagens uitwerkt, een verandering in de regelgeving opnemen waarbij de cabines 80 cm langer zouden worden. Vandaag is hun lengte beperkt tot 2,35 m. De lengte van de lading zou gelijk blijven.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Toch wel vreemd als men ziet, dat in de praktijk de auto s met een vierkante cabine zoals DAF en MAN meestal beter scoren in verbruik dan b.v. VOLVO met een stroomline cabine.Ik denk, dat men veel chauffeurs eens aan moet leren om meer normaal te rijden i.p.v. constant het gas op de plank te trappen ,wat bij veel cont. chauffeurs en koelerchauffeurs blijkbaar heel moeilijk is om zich in toom te houden . Ik denk wel eens krijgen die bedrijven de brandstof voor niks of shoppen ze bij de buurman.
L.S. Gewoon net zo als in Noord Amerika e.o. een torpedo neus verplicht stellen, met daaraan een grotere cabine, zodat het niet alleen veiliger maar ook aantrekkelijk wordt om chauffeur te worden en te zijn. Alle argumenten zoals o.a. ruimte op de wegen zijn lariekoek. Het gaat uiteindelijk om de gezondheid van diegene die met de truck op pad moet, de chauffeur.
Daar hoef je geen onderzoek naar te doen dat kan elke beroepschauffeur u vertellen.