Ladingdiefstal: EU bouwt toch massaal parkeerplaatsen

Europa wil over twee jaar vijftig tegen diefstal beveiligde goed herkenbare parkeerplaatsen openen langs de grote snelwegen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

onze vrachtwagens zijn wel degelijk bestand tegen hogere gewichten. dus trek die 55 mt treingewicht op naar 65 mt is iedereen weer blij.

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Ja hoor. Gewoon zeggen: “Als ik een boete krijg voor overbelading omdat ik jouw te zware pakket heb geaccepteerd, is hij voor jou.” of “Als ik een boete krijg voor overbelading omdat ik jouw te zware pakket heb geaccepteerd, dan delen wij de kosten.”

Het alternatief is anders niet accepteren en dat kost je klanten.

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

Verladers hebben geen verstand van transport. De transporteur moet in de gaten houden of er goed wordt geladen, en of het allemaal niet te zwaar is, en de transporteur moet ingrijpen als er iets niet goed gaat.

Geplaatst door: Angelique op

Dit had al veel eerder moeten gebeuren. Kijk maar in Duitsland wordt bijna niet meer overladen. De gevolgen zullen echter snel merkbaar zijn

Geplaatst door: Gerrit op

Overbelading betekent kans op levensgevaar.

Machine noch mens zijn berekend op teveel.

In gewone omstandigheden gaat het nog. Zodra de marge wordt bereikt, blijkt die marge er niet meer te zijn! Want immers van tevoren ruimschoots overschreden… En dat voor een paar rotcenten.

En dan nog het economische element: je belazert jouw collega’s die het wel volgens de wet willen doen. Als jij je daar lekker bij voelt…

Geplaatst door: wouter op

Natuurlijk, het is een economisch delict. Andere transportteurs worden benadeeld omdat zij meer eenheden dienen in te zetten. Derhalve oneerlijke concurentie etc etc.

Geplaatst door: Ruud van Stijn op
Ladingdiefstal: EU bouwt toch massaal parkeerplaatsen | NT

Ladingdiefstal: EU bouwt toch massaal parkeerplaatsen

Europa wil over twee jaar vijftig tegen diefstal beveiligde goed herkenbare parkeerplaatsen openen langs de grote snelwegen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

onze vrachtwagens zijn wel degelijk bestand tegen hogere gewichten. dus trek die 55 mt treingewicht op naar 65 mt is iedereen weer blij.

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Ja hoor. Gewoon zeggen: “Als ik een boete krijg voor overbelading omdat ik jouw te zware pakket heb geaccepteerd, is hij voor jou.” of “Als ik een boete krijg voor overbelading omdat ik jouw te zware pakket heb geaccepteerd, dan delen wij de kosten.”

Het alternatief is anders niet accepteren en dat kost je klanten.

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

Verladers hebben geen verstand van transport. De transporteur moet in de gaten houden of er goed wordt geladen, en of het allemaal niet te zwaar is, en de transporteur moet ingrijpen als er iets niet goed gaat.

Geplaatst door: Angelique op

Dit had al veel eerder moeten gebeuren. Kijk maar in Duitsland wordt bijna niet meer overladen. De gevolgen zullen echter snel merkbaar zijn

Geplaatst door: Gerrit op

Overbelading betekent kans op levensgevaar.

Machine noch mens zijn berekend op teveel.

In gewone omstandigheden gaat het nog. Zodra de marge wordt bereikt, blijkt die marge er niet meer te zijn! Want immers van tevoren ruimschoots overschreden… En dat voor een paar rotcenten.

En dan nog het economische element: je belazert jouw collega’s die het wel volgens de wet willen doen. Als jij je daar lekker bij voelt…

Geplaatst door: wouter op

Natuurlijk, het is een economisch delict. Andere transportteurs worden benadeeld omdat zij meer eenheden dienen in te zetten. Derhalve oneerlijke concurentie etc etc.

Geplaatst door: Ruud van Stijn op