‘Deze golf van CO2-regelgeving zal de binnenvaart wel in beweging krijgen’

Interview Martin Quispel, EICB

De binnenvaartsector heeft te maken met een hausse aan milieuregels. Zo moet de binnenvaartvloot voor 2030 gemiddeld een emissielabel B-prestatie hebben en valt de sector vanaf 2027 onder het emissiehandelssysteem. ‘De regelgeving gaat zorgen voor een stroomversnelling in vergroening’, zegt projectmanager Martin Quispel van het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart (EICB). Regels zijn hard nodig, zegt hij. ‘Zonder regelgeving krijg je partijen in de logistieke keten maar moeilijk in beweging.’

Foto: Marco de Swart

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Deze golf van CO2-regelgeving zal de binnenvaart wel in beweging krijgen’ | NT

‘Deze golf van CO2-regelgeving zal de binnenvaart wel in beweging krijgen’

Interview Martin Quispel, EICB

De binnenvaartsector heeft te maken met een hausse aan milieuregels. Zo moet de binnenvaartvloot voor 2030 gemiddeld een emissielabel B-prestatie hebben en valt de sector vanaf 2027 onder het emissiehandelssysteem. ‘De regelgeving gaat zorgen voor een stroomversnelling in vergroening’, zegt projectmanager Martin Quispel van het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart (EICB). Regels zijn hard nodig, zegt hij. ‘Zonder regelgeving krijg je partijen in de logistieke keten maar moeilijk in beweging.’

Foto: Marco de Swart

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu