CSAV breidt samenwerking met MSC uit

Rederij

De Chileense rederij CSAV staakt zijn Asia Black Sea Service (ABS) tussen het Verre Oosten en het Zwarte Zeegebied.

De stopzetting van de dienst kadert in het ruimere samenwerkingsverband dat CSAV vorige zomer met MSC sloot. Ook tussen de Far East en de Zwarte Zee gaan de Chilenen nu slots gebruiken op een dienst van MSC, in casu de Tiger Service.

De ABS-dienst werd eind 2004 gestart door CSAV Norasia en Hapag-Lloyd. Die Duitse partner stapte drie jaar later weer uit de dienst. Door de stopzetting van de ABS Service komen nu tien schepen met een capaciteit van 4.800 tot 5.300 teu vrij.

MSC zet in zijn Tiger Service veel grotere eenheden met een capaciteit van 11.660 tot 14.000 teu in. CSAV zal niet alleen op die schepen containers laden, maar krijgt ook toegang tot het feedernetwerk van zijn Zwitserse partner in de oostelijke helft van het Middellandse Zeegebied.

CSAV breidt samenwerking met MSC uit | NT

CSAV breidt samenwerking met MSC uit

Rederij

De Chileense rederij CSAV staakt zijn Asia Black Sea Service (ABS) tussen het Verre Oosten en het Zwarte Zeegebied.

De stopzetting van de dienst kadert in het ruimere samenwerkingsverband dat CSAV vorige zomer met MSC sloot. Ook tussen de Far East en de Zwarte Zee gaan de Chilenen nu slots gebruiken op een dienst van MSC, in casu de Tiger Service.

De ABS-dienst werd eind 2004 gestart door CSAV Norasia en Hapag-Lloyd. Die Duitse partner stapte drie jaar later weer uit de dienst. Door de stopzetting van de ABS Service komen nu tien schepen met een capaciteit van 4.800 tot 5.300 teu vrij.

MSC zet in zijn Tiger Service veel grotere eenheden met een capaciteit van 11.660 tot 14.000 teu in. CSAV zal niet alleen op die schepen containers laden, maar krijgt ook toegang tot het feedernetwerk van zijn Zwitserse partner in de oostelijke helft van het Middellandse Zeegebied.