Snelle groei noopt tot heroverweging transportverzekeringen

Brand Stories

De snelle groei van het Brabantse installatiebedrijf 2Install noodzaakte de directie kritisch naar de eigen verzekeringsportefeuille te kijken. Met als startpunt de transportverzekeringen voor het groeiende wagenpark en de verzekerde zaken raakten de eigenaren Wilco en Manouk Friskus in gesprek met hun verzekeringsadviseur, die het streven naar duurzaam ondernemen koppelde aan de duurzaamheidsvisie van verzekeraar a.s.r..

Foto: a.s.r. / 2Install
In deze editie van Brand Stories vertelt een van de klanten van a.s.r. de reden waarom ze kozen voor de Utrechtse verzekeraar. Organisaties die veel te maken hebben met transport zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Mijn man Wilco begon elf jaar geleden opnieuw een eigen bedrijf in de installatietechniek. Hij had er toen al twintig jaar ervaring in deze branche op zitten en wilde aanvankelijk een klein bedrijf blijven. Maar het liep meteen zo goed dat hij al snel iemand moest aannemen. Vervolgens heb ik mijn baan opgezegd en kwam ik ook in het bedrijf. En binnen twee jaar zijn we verdriedubbeld en hadden we al negen mensen op de loonlijst’, begint Manouk Friskus.

Persoonlijke benadering

Het succes kwam met name doordat er heel veel aandacht werd besteed aan maatwerk en persoonlijk contact, zowel met de klant als met het personeel. ‘We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen’, aldus Manouk. De marktontwikkelingen hielpen daar ook bij.

Manouk: ‘Duurzaamheid begon toen steeds belangrijker te worden. Zonnepanelen, warmtepompen, iedereen wilde ze hebben. Maar Wilco bezocht elke klant die om een offerte vroeg persoonlijk om een reële inschatting van het voordeel te kunnen bepalen. Hij heeft daarom zelfs wel eens een klant afgeraden om aan een warmtepomp te beginnen. Want het is niet altijd gunstig, en wij vinden dat je dat moet durven zeggen aan een klant. Eerlijkheid staat bij ons hoog in het vaandel.’

De groei van het bedrijf betekende dat het duo ook de bestaande verzekeringen moest aanpassen aan de groei en de verdere groeiambitie. Want dat alleen blijven werken had Wilco toen al gedag gezegd. ‘Met de juiste mensen kun je een sterk bedrijf opzetten waarmee je veel meer kunt betekenen voor een klant’, verklaart Manouk. ‘Je ontwikkelt immers steeds meer specialismen, en je bent met meer vakmensen veel flexibeler naar opdrachtgevers. Daarom hebben we besloten door te groeien en dat betekende dat we ook de verzekeringen moesten aanpassen.’

Risicoanalyse

Na zich degelijk en vooral kritisch georiënteerd te hebben op de mogelijkheden kwamen ze in contact met de huidige verzekeringsadviseur en volgde er een intake. De adviseur maakte voor het bedrijf een uitgebreide risicoanalyse en merkte dat 2Install zich met het specialisme van warmtepompen vooral onderscheidde door het streven naar duurzaamheid. Hierdoor werd de link naar a.s.r. voor de adviseur een vanzelfsprekendheid.

Mathijs Meliono, specialist transportverzekeringen bij a.s.r., werd door de adviseur benaderd: ‘Naast duurzaamheid was er ook de link met de zeer persoonlijke aanpak en het maatgericht werken. Dat doen beide organisaties. Wij werken met één vast aanspreekpunt. Wij konden 2Install bijvoorbeeld een beter passende goederentransportverzekering aanbieden omdat we, net als deze klant, ons echt verdiepen in de klant en het risico dus veel realistischer kunnen inschatten en daarmee voor passend maatwerk kunnen zorgen.’

Elk jaar up-to-date

Uiteindelijk bracht 2Install de volgende verzekeringen onder bij a.s.r., somt Manouk op: ‘Inboedel, transportverzekeringen, inventaris, aansprakelijkheid en rechtsbijstand. Via onze adviseur die elk jaar langs komt om alles up-to-date te houden – ook hij heeft die persoonlijke aanpak die ons zo aanspreekt – weten wij dat we altijd goed verzekerd zijn.’

De nabije toekomst heeft alweer verdere groei voor 2Install in petto. Een grote Franse uitbater van vakantieparken heeft het bedrijf recent gevraagd als vaste installateur voor drie van haar nieuwe vakantieparken. Manouk: ‘Dat betekent het eerste kwartaal al 170 nieuwe airco’s installeren en 200 nieuwe chalets die we compleet mogen aansluiten.’

Ook een grote Nederlandse fabrikant van geneesmiddelen heeft recent 2Install uitverkoren als vaste installatiepartner. Manouk: ‘Dat betekent veel werk, we zoeken dan weer ook extra mensen. Onze groeiambitie in het zakelijke segment krijgt hierdoor steeds meer vorm.’

Mathijs besluit: ‘Ook deze klant werkt met ‘wat we beloven doen we ook’. Net als wij. Ik vind het heel inspirerend om ondernemers te spreken die op dezelfde manier in het leven staan. Dat geeft vertrouwen, en dat werkt heel prettig samen.’

Meer informatie via a.s.r.

Dit verhaal is aan u verteld door a.s.r. 

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact op.

Snelle groei noopt tot heroverweging transportverzekeringen | NT

Snelle groei noopt tot heroverweging transportverzekeringen

Brand Stories

De snelle groei van het Brabantse installatiebedrijf 2Install noodzaakte de directie kritisch naar de eigen verzekeringsportefeuille te kijken. Met als startpunt de transportverzekeringen voor het groeiende wagenpark en de verzekerde zaken raakten de eigenaren Wilco en Manouk Friskus in gesprek met hun verzekeringsadviseur, die het streven naar duurzaam ondernemen koppelde aan de duurzaamheidsvisie van verzekeraar a.s.r..

Foto: a.s.r. / 2Install
In deze editie van Brand Stories vertelt een van de klanten van a.s.r. de reden waarom ze kozen voor de Utrechtse verzekeraar. Organisaties die veel te maken hebben met transport zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Mijn man Wilco begon elf jaar geleden opnieuw een eigen bedrijf in de installatietechniek. Hij had er toen al twintig jaar ervaring in deze branche op zitten en wilde aanvankelijk een klein bedrijf blijven. Maar het liep meteen zo goed dat hij al snel iemand moest aannemen. Vervolgens heb ik mijn baan opgezegd en kwam ik ook in het bedrijf. En binnen twee jaar zijn we verdriedubbeld en hadden we al negen mensen op de loonlijst’, begint Manouk Friskus.

Persoonlijke benadering

Het succes kwam met name doordat er heel veel aandacht werd besteed aan maatwerk en persoonlijk contact, zowel met de klant als met het personeel. ‘We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen’, aldus Manouk. De marktontwikkelingen hielpen daar ook bij.

Manouk: ‘Duurzaamheid begon toen steeds belangrijker te worden. Zonnepanelen, warmtepompen, iedereen wilde ze hebben. Maar Wilco bezocht elke klant die om een offerte vroeg persoonlijk om een reële inschatting van het voordeel te kunnen bepalen. Hij heeft daarom zelfs wel eens een klant afgeraden om aan een warmtepomp te beginnen. Want het is niet altijd gunstig, en wij vinden dat je dat moet durven zeggen aan een klant. Eerlijkheid staat bij ons hoog in het vaandel.’

De groei van het bedrijf betekende dat het duo ook de bestaande verzekeringen moest aanpassen aan de groei en de verdere groeiambitie. Want dat alleen blijven werken had Wilco toen al gedag gezegd. ‘Met de juiste mensen kun je een sterk bedrijf opzetten waarmee je veel meer kunt betekenen voor een klant’, verklaart Manouk. ‘Je ontwikkelt immers steeds meer specialismen, en je bent met meer vakmensen veel flexibeler naar opdrachtgevers. Daarom hebben we besloten door te groeien en dat betekende dat we ook de verzekeringen moesten aanpassen.’

Risicoanalyse

Na zich degelijk en vooral kritisch georiënteerd te hebben op de mogelijkheden kwamen ze in contact met de huidige verzekeringsadviseur en volgde er een intake. De adviseur maakte voor het bedrijf een uitgebreide risicoanalyse en merkte dat 2Install zich met het specialisme van warmtepompen vooral onderscheidde door het streven naar duurzaamheid. Hierdoor werd de link naar a.s.r. voor de adviseur een vanzelfsprekendheid.

Mathijs Meliono, specialist transportverzekeringen bij a.s.r., werd door de adviseur benaderd: ‘Naast duurzaamheid was er ook de link met de zeer persoonlijke aanpak en het maatgericht werken. Dat doen beide organisaties. Wij werken met één vast aanspreekpunt. Wij konden 2Install bijvoorbeeld een beter passende goederentransportverzekering aanbieden omdat we, net als deze klant, ons echt verdiepen in de klant en het risico dus veel realistischer kunnen inschatten en daarmee voor passend maatwerk kunnen zorgen.’

Elk jaar up-to-date

Uiteindelijk bracht 2Install de volgende verzekeringen onder bij a.s.r., somt Manouk op: ‘Inboedel, transportverzekeringen, inventaris, aansprakelijkheid en rechtsbijstand. Via onze adviseur die elk jaar langs komt om alles up-to-date te houden – ook hij heeft die persoonlijke aanpak die ons zo aanspreekt – weten wij dat we altijd goed verzekerd zijn.’

De nabije toekomst heeft alweer verdere groei voor 2Install in petto. Een grote Franse uitbater van vakantieparken heeft het bedrijf recent gevraagd als vaste installateur voor drie van haar nieuwe vakantieparken. Manouk: ‘Dat betekent het eerste kwartaal al 170 nieuwe airco’s installeren en 200 nieuwe chalets die we compleet mogen aansluiten.’

Ook een grote Nederlandse fabrikant van geneesmiddelen heeft recent 2Install uitverkoren als vaste installatiepartner. Manouk: ‘Dat betekent veel werk, we zoeken dan weer ook extra mensen. Onze groeiambitie in het zakelijke segment krijgt hierdoor steeds meer vorm.’

Mathijs besluit: ‘Ook deze klant werkt met ‘wat we beloven doen we ook’. Net als wij. Ik vind het heel inspirerend om ondernemers te spreken die op dezelfde manier in het leven staan. Dat geeft vertrouwen, en dat werkt heel prettig samen.’

Meer informatie via a.s.r.

Dit verhaal is aan u verteld door a.s.r. 

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact op.