Slapende chauffeurs vragen om controles

Een Russische trucker reed in juni zijn Belgische vrachtwagen total loss in Meppen (Duitsland), vlak over de Nederlandse grens.

De chauffeur verklaarde dat hij waarschijnlijk achter zijn stuur in slaap gevallen was.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ik heb 45 jaar gereden als vrachtwagenchauffeur en opgegroeit met vrachtwagens v/a mijn 5 e jaar. 14 de was ik bijrijder.dus veel geleerd en meegemaakt van ouwe garde.
Dus je begrijp wel dat nachten doorjakkeren bij dit beroep normaal was.ik heb de laatste 5 jaar ook met digital tacho gereden en heb me nog nooit zo opgejaagt gevoelt dan deze periode,moe zijn achter het stuur los je echt niet op als je de hele nacht geslapen hebt.als wij vroeger zaten te knipperbollen gooide de we de boel stil om ff te ontspannen of uurtje of wat te pitten zomers lekker in t zonnetje in het gras uurtje of 2.dat kan nu niet meer omdat de planning weet en ziet waar je ongeveer komt met die 10 rij uren dus blijven de meeste chauffeurs doorgaan moe of niet .er woord op ons gejaagt door alle politie corpsen van europa,behalve als je bij calais ge molestreert woord door asiel zoekers dan staan die franse rotzaken met 6 man politie tegen hun bus de andere kant op te kijken.dan is er ook nog de verkeerde mentaliteit op de weg van ikke eerst alle oostblok cowboys die ik heb het dagelijks gezien verschrikkelijk veel verkeers ongelukken veroorzaken op de europese wegen.(rijbewijs kopen en rijden)terwijl je hier bekand professor moet zijn om alle diploma.s te behalen om vrachtwagens te mogen rijden niet te spreken over de belachelijke hoge kosten en dat de meeste het na jaar of vijf wel hebben gezien om alleen maar te werken en 80 uur in de week bezig te zijn voor de belasting dienst.ik was ingedeeld in loonschaal E6 zondags weg (200 procent )uren zaterdag.s thuis 25 a 30 overuren in de week eind van de maand alles op de hoop over krap 10 euro per uur netto.dus wie heeft er nog zin in om de hele dag zijn leven te wagen en geen normaal gezinsleven te hebben om de belasting dienst te spekken.ik ben er gelukkig vanaf vervroegt pensioen en ik wens alle transporteurs het beste met alle uitgeperste buitenlandse rijders die het voor 400.in de mnd doen en om de 3 jaar een komplete vrachtwagen totallos rijden over het veroorzaakte letsel maar te zwijgen.

Geplaatst door: Albert A van der Mast op

Als een vrachtauto stil staat betekent dat niet dat een chauffeur ook rust heeft en zichzelf goed kan verzorgen.

Een parkeerplaats vinden is toch echt vaak een heel gedoe,hoe later op de dag hoe moeilijker het is.
Met regelmaat eindig je op de vluchtstrook of weer aan de oprit dit is heel storend in je nachtrust.

Opmerkelijk vindt ik het dat de groei prognoses mbt het vrachtverkeer al jaren bekend zijn en de uitbouw van parkeerplaatsen ver achter gebleven is.
Erg ongenuanceerd Paul.

Geplaatst door: Lucien op

Beste Paul,

Wat een briljant idee om de controle druk van de rij en rust tijden nog verder op te voeren! Vergeet niet dat dit vooral ook heel erg goed is voor de betreffende staats kas! Zo’n apparaat weet natuurlijk veel beter wanneer ik me moe voel! En verplicht verder ook zeker niet tot doorrijden wanneer het eigenlijk onverantwoord is door slaap om maar niet buiten de wet te treden. Hulde voor deze belachelijke en theoretische onderzoek en diens verslag er van!

Jullie snappen er weinig van

Geplaatst door: Jeroen Vis op
Slapende chauffeurs vragen om controles | NT

Slapende chauffeurs vragen om controles

Een Russische trucker reed in juni zijn Belgische vrachtwagen total loss in Meppen (Duitsland), vlak over de Nederlandse grens.

De chauffeur verklaarde dat hij waarschijnlijk achter zijn stuur in slaap gevallen was.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Ik heb 45 jaar gereden als vrachtwagenchauffeur en opgegroeit met vrachtwagens v/a mijn 5 e jaar. 14 de was ik bijrijder.dus veel geleerd en meegemaakt van ouwe garde.
Dus je begrijp wel dat nachten doorjakkeren bij dit beroep normaal was.ik heb de laatste 5 jaar ook met digital tacho gereden en heb me nog nooit zo opgejaagt gevoelt dan deze periode,moe zijn achter het stuur los je echt niet op als je de hele nacht geslapen hebt.als wij vroeger zaten te knipperbollen gooide de we de boel stil om ff te ontspannen of uurtje of wat te pitten zomers lekker in t zonnetje in het gras uurtje of 2.dat kan nu niet meer omdat de planning weet en ziet waar je ongeveer komt met die 10 rij uren dus blijven de meeste chauffeurs doorgaan moe of niet .er woord op ons gejaagt door alle politie corpsen van europa,behalve als je bij calais ge molestreert woord door asiel zoekers dan staan die franse rotzaken met 6 man politie tegen hun bus de andere kant op te kijken.dan is er ook nog de verkeerde mentaliteit op de weg van ikke eerst alle oostblok cowboys die ik heb het dagelijks gezien verschrikkelijk veel verkeers ongelukken veroorzaken op de europese wegen.(rijbewijs kopen en rijden)terwijl je hier bekand professor moet zijn om alle diploma.s te behalen om vrachtwagens te mogen rijden niet te spreken over de belachelijke hoge kosten en dat de meeste het na jaar of vijf wel hebben gezien om alleen maar te werken en 80 uur in de week bezig te zijn voor de belasting dienst.ik was ingedeeld in loonschaal E6 zondags weg (200 procent )uren zaterdag.s thuis 25 a 30 overuren in de week eind van de maand alles op de hoop over krap 10 euro per uur netto.dus wie heeft er nog zin in om de hele dag zijn leven te wagen en geen normaal gezinsleven te hebben om de belasting dienst te spekken.ik ben er gelukkig vanaf vervroegt pensioen en ik wens alle transporteurs het beste met alle uitgeperste buitenlandse rijders die het voor 400.in de mnd doen en om de 3 jaar een komplete vrachtwagen totallos rijden over het veroorzaakte letsel maar te zwijgen.

Geplaatst door: Albert A van der Mast op

Als een vrachtauto stil staat betekent dat niet dat een chauffeur ook rust heeft en zichzelf goed kan verzorgen.

Een parkeerplaats vinden is toch echt vaak een heel gedoe,hoe later op de dag hoe moeilijker het is.
Met regelmaat eindig je op de vluchtstrook of weer aan de oprit dit is heel storend in je nachtrust.

Opmerkelijk vindt ik het dat de groei prognoses mbt het vrachtverkeer al jaren bekend zijn en de uitbouw van parkeerplaatsen ver achter gebleven is.
Erg ongenuanceerd Paul.

Geplaatst door: Lucien op

Beste Paul,

Wat een briljant idee om de controle druk van de rij en rust tijden nog verder op te voeren! Vergeet niet dat dit vooral ook heel erg goed is voor de betreffende staats kas! Zo’n apparaat weet natuurlijk veel beter wanneer ik me moe voel! En verplicht verder ook zeker niet tot doorrijden wanneer het eigenlijk onverantwoord is door slaap om maar niet buiten de wet te treden. Hulde voor deze belachelijke en theoretische onderzoek en diens verslag er van!

Jullie snappen er weinig van

Geplaatst door: Jeroen Vis op