Van geen gewicht

De internationale maritieme organisatie, de IMO, heeft besloten dat geen container voortaan het schip nog op komt zonder dat door weging het gewicht van de inhoud is vastgesteld.

Elke zeevrachtverlader, groupeur en containervervoerder dient voortaan vóór aanvang van de zeereis tot op de gram nauwkeurig te bepalen hoeveel tonnen hij/zij aan aardappelen, te recycleren wasmachines, oud papier, wit te wassen bankbiljetten en cocaïne tussen de reguliere lading van plastic tuinkabouters heeft verstopt. Gebeurt dit niet, dan vaart het schip zonder de container uit en blijft de laatste zielig op de kaai achter.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Wederom een fraai stukje proza doorspekt met de Folkert zo kenmerkende beeldspraak. Bij één van de voorbeelden gaat de vergelijking niet op. Een koffer van 30kg mag het vliegtuig sowieso niet in. Arbowet.
V.w.b. het wegen van de passagiers, hadden mijn collega Cees Verdel en ik vele jaren geleden al eens onder het genot van een kopje koffie op Schiphol bedacht, dat invoering hiervan een kwestie van tijd was, maar dan als grondslag voor de ticket prijs. Zou ‘alles afwegend’ wel zo eerli

Geplaatst door: Leo Bloemheuvel op
Van geen gewicht | NT

Van geen gewicht

De internationale maritieme organisatie, de IMO, heeft besloten dat geen container voortaan het schip nog op komt zonder dat door weging het gewicht van de inhoud is vastgesteld.

Elke zeevrachtverlader, groupeur en containervervoerder dient voortaan vóór aanvang van de zeereis tot op de gram nauwkeurig te bepalen hoeveel tonnen hij/zij aan aardappelen, te recycleren wasmachines, oud papier, wit te wassen bankbiljetten en cocaïne tussen de reguliere lading van plastic tuinkabouters heeft verstopt. Gebeurt dit niet, dan vaart het schip zonder de container uit en blijft de laatste zielig op de kaai achter.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Wederom een fraai stukje proza doorspekt met de Folkert zo kenmerkende beeldspraak. Bij één van de voorbeelden gaat de vergelijking niet op. Een koffer van 30kg mag het vliegtuig sowieso niet in. Arbowet.
V.w.b. het wegen van de passagiers, hadden mijn collega Cees Verdel en ik vele jaren geleden al eens onder het genot van een kopje koffie op Schiphol bedacht, dat invoering hiervan een kwestie van tijd was, maar dan als grondslag voor de ticket prijs. Zou ‘alles afwegend’ wel zo eerli

Geplaatst door: Leo Bloemheuvel op