Inzet cao-conflict bij APM Terminals hoog

Na jaren van inleidende schermutselingen worden nu de messen geslepen voor het afsluiten van een cao bij APM Terminals voor de nieuwe, volledig geautomatiseerde, containerterminal op Maasvlakte 2.

Partijen zetten hoog in. Vakbond FNV Havens stelt acties in het vooruitzicht om gelijke arbeidsvoorwaarden met de bestaande terminals af te dwingen en grote zus Maersk Line stuurde prompt een van haar grootste en beroemdste schepen, de 15.500 teu grote ‘Emma’, naar Antwerpen in plaats van naar de Maasvlakte. Die en passant een diepgangrecord op de Schelde vestigde. Ook de even grote ‘Evelyn’ gaat dit weekend overigens al naar de Scheldehaven.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ach Ed,

Wanneer deze reporters straks kunnen inspreken i.p.v. typen willen ze ook rustig 27% salaris en een aantal vrije dagen inleveren, langer werken en een veel slechter pensioen.

Geplaatst door: Erik op

Wat een eenzijdige berichtgeving, totaal gericht naar de werkgevers en de grote bedrijven. Voor iedereen die een objectief oordeel wilt over deze kwestie raad ik aan de site van http://www.fnvhavens.nl te raadplegen. APMTR MV2 wil nl. heel wat CAO afspraken die nu van toepassing zijn op werknemers van APMTR afnemen. Het gaat fr ertknmers om een gelijkwaardig CAO om concurreren tussen de havenbedrijven op CAO-voorwaarden te voorkomen.

Geplaatst door: Ed op
Inzet cao-conflict bij APM Terminals hoog | NT

Inzet cao-conflict bij APM Terminals hoog

Na jaren van inleidende schermutselingen worden nu de messen geslepen voor het afsluiten van een cao bij APM Terminals voor de nieuwe, volledig geautomatiseerde, containerterminal op Maasvlakte 2.

Partijen zetten hoog in. Vakbond FNV Havens stelt acties in het vooruitzicht om gelijke arbeidsvoorwaarden met de bestaande terminals af te dwingen en grote zus Maersk Line stuurde prompt een van haar grootste en beroemdste schepen, de 15.500 teu grote ‘Emma’, naar Antwerpen in plaats van naar de Maasvlakte. Die en passant een diepgangrecord op de Schelde vestigde. Ook de even grote ‘Evelyn’ gaat dit weekend overigens al naar de Scheldehaven.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Ach Ed,

Wanneer deze reporters straks kunnen inspreken i.p.v. typen willen ze ook rustig 27% salaris en een aantal vrije dagen inleveren, langer werken en een veel slechter pensioen.

Geplaatst door: Erik op

Wat een eenzijdige berichtgeving, totaal gericht naar de werkgevers en de grote bedrijven. Voor iedereen die een objectief oordeel wilt over deze kwestie raad ik aan de site van http://www.fnvhavens.nl te raadplegen. APMTR MV2 wil nl. heel wat CAO afspraken die nu van toepassing zijn op werknemers van APMTR afnemen. Het gaat fr ertknmers om een gelijkwaardig CAO om concurreren tussen de havenbedrijven op CAO-voorwaarden te voorkomen.

Geplaatst door: Ed op