Verlader geeft vervoerder een mager zesje

Logistieke dienstverleners krijgen van hun opdrachtgevers geen hoog rapportcijfer. Dat blijkt uit De Grote Verladersenquête die Nieuwsblad Transport deze week publiceert.

Verladers geven vervoerders en expediteurs gemiddeld een voldoende voor hun prestaties, maar dik tevreden zijn ze bepaald niet. Het wegvervoer scoort nog het hoogst met een 7,2, bij de andere modaliteiten regeren de zesjes. Het spoor haalt als enige een onvoldoende: een 5,0.Voor de opdrachtgevers lijkt te gelden: onbekend maakt onbemind. Want toegespitst op de modaliteit waar zij het meest gebruik van maken, ligt de waardering net een paar tienden hoger.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Mij valt als 38-jarige professional in de logistieke branche op:

1. Hoe DOM producenten kunnen zijn.
2. Hoe GEMAKZUCHT (grote winstmarges in productie) producenten lui maakt.
3. Hoe WEINIG producenten de minimale rendementen waarmee de sector werkt weet te appreciëren.
4. Hoe verschrikkelijk de veel te krappe werktijden – weigerachtigheid – van de producent de sector parten speelt bij lossen en laden, met als gevolg dat 60-urige werkweken meer regel dan uitzondering zijn zonder extra

Geplaatst door: Aernout Bakels op
Verlader geeft vervoerder een mager zesje | NT

Verlader geeft vervoerder een mager zesje

Logistieke dienstverleners krijgen van hun opdrachtgevers geen hoog rapportcijfer. Dat blijkt uit De Grote Verladersenquête die Nieuwsblad Transport deze week publiceert.

Verladers geven vervoerders en expediteurs gemiddeld een voldoende voor hun prestaties, maar dik tevreden zijn ze bepaald niet. Het wegvervoer scoort nog het hoogst met een 7,2, bij de andere modaliteiten regeren de zesjes. Het spoor haalt als enige een onvoldoende: een 5,0.Voor de opdrachtgevers lijkt te gelden: onbekend maakt onbemind. Want toegespitst op de modaliteit waar zij het meest gebruik van maken, ligt de waardering net een paar tienden hoger.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Mij valt als 38-jarige professional in de logistieke branche op:

1. Hoe DOM producenten kunnen zijn.
2. Hoe GEMAKZUCHT (grote winstmarges in productie) producenten lui maakt.
3. Hoe WEINIG producenten de minimale rendementen waarmee de sector werkt weet te appreciëren.
4. Hoe verschrikkelijk de veel te krappe werktijden – weigerachtigheid – van de producent de sector parten speelt bij lossen en laden, met als gevolg dat 60-urige werkweken meer regel dan uitzondering zijn zonder extra

Geplaatst door: Aernout Bakels op