‘Trucks opladen in haven noodzaak voor elektrificatie wegvervoer’

Interview

90% van de vrachtwagenvloot die in 2040 in de Rotterdamse haven rijdt zal elektrisch zijn, zo verwacht het Havenbedrijf Rotterdam. Bedrijven in de haven maken evenwel nog geen haast met de aanleg van laadpalen omdat er nu nog maar weinig e-trucks rijden. ‘Dat kip-en-eiprobleem willen we doorbreken’, zegt Aral Voskamp, adviseur bereikbaarheid bij het Havenbedrijf. Dit jaar gaan daarom bij de truckparkings in Rotterdam de eerste publieke snellaad-plekken voor zwaar transport open.

Foto: Havenbedrijf Rotterdam

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

'Trucks opladen in haven noodzaak voor elektrificatie wegvervoer' | NT

'Trucks opladen in haven noodzaak voor elektrificatie wegvervoer'

Interview

90% van de vrachtwagenvloot die in 2040 in de Rotterdamse haven rijdt zal elektrisch zijn, zo verwacht het Havenbedrijf Rotterdam. Bedrijven in de haven maken evenwel nog geen haast met de aanleg van laadpalen omdat er nu nog maar weinig e-trucks rijden. ‘Dat kip-en-eiprobleem willen we doorbreken’, zegt Aral Voskamp, adviseur bereikbaarheid bij het Havenbedrijf. Dit jaar gaan daarom bij de truckparkings in Rotterdam de eerste publieke snellaad-plekken voor zwaar transport open.

Foto: Havenbedrijf Rotterdam

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu