Congestie: Weer wekenlang chaos bij ECT

De Rotterdamse containeroverslag kampt weer met ernstige congestie. Feederoperators overwegen een congestietoeslag en ECT weigert voorlopig lege containers.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Railtransport kan het wegtransport ontlasten, mits er in Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk een duidelijk beleid gevoerd gaat worden. Nu blijven we verzanden in politiek geharrewar over routes, beveiliging, communicatie en concurrentie. 2e Maasvlakte komt er, maar de huidige spoorcapaciteit kan dit niet aan, dus verstopt heel rotterdam.

Geplaatst door: Jan van der Vaart op

iedere volbeladen containertrein is toch weer gemiddeld 35 vrachtwagens minder op de weg, hoe je het ook wend of keert er is geen speld tussen te krijgen

Geplaatst door: Ben, machinist, op

het enige waar het spoor goed voor is, is om imo containers makkelijker en sneller van rsc naar antwerpen te krijgen. en om de containers vanuit oostenrijk met ’n tussenstop door te voeren….

Geplaatst door: jud op

De congestie en de instelling van de Europese commissie zullen er uiteindelijk voor zorgdragen dat ook het spoor een volwaardige transportmodaliteit wordt. Bekijk het over bijvoorbeeld 15 jaar van nu dan zal het spoor een steeds groter belang krijgen. Maar dan moeten we nu onze maatregelen nemen en niet afwachten.

En de sceptici over spoorvervoer: geen spoor zonder dwarsliggers, toch?

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Het merendeel van de ladingontvangers in NL en in het achterland heeft geen spooraansluiting en zal deze gezien de huidige infrastruktuur nooit krijgen. Dus ook bij gedeeltelijk spoortransport A

meestal levering per truck B.

A kan prijsmatig interessant zijn, B eveneens

maar A plus B blijft kostbaar.

Geplaatst door: a.spiering op
Congestie: Weer wekenlang chaos bij ECT | NT

Congestie: Weer wekenlang chaos bij ECT

De Rotterdamse containeroverslag kampt weer met ernstige congestie. Feederoperators overwegen een congestietoeslag en ECT weigert voorlopig lege containers.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Railtransport kan het wegtransport ontlasten, mits er in Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk een duidelijk beleid gevoerd gaat worden. Nu blijven we verzanden in politiek geharrewar over routes, beveiliging, communicatie en concurrentie. 2e Maasvlakte komt er, maar de huidige spoorcapaciteit kan dit niet aan, dus verstopt heel rotterdam.

Geplaatst door: Jan van der Vaart op

iedere volbeladen containertrein is toch weer gemiddeld 35 vrachtwagens minder op de weg, hoe je het ook wend of keert er is geen speld tussen te krijgen

Geplaatst door: Ben, machinist, op

het enige waar het spoor goed voor is, is om imo containers makkelijker en sneller van rsc naar antwerpen te krijgen. en om de containers vanuit oostenrijk met ’n tussenstop door te voeren….

Geplaatst door: jud op

De congestie en de instelling van de Europese commissie zullen er uiteindelijk voor zorgdragen dat ook het spoor een volwaardige transportmodaliteit wordt. Bekijk het over bijvoorbeeld 15 jaar van nu dan zal het spoor een steeds groter belang krijgen. Maar dan moeten we nu onze maatregelen nemen en niet afwachten.

En de sceptici over spoorvervoer: geen spoor zonder dwarsliggers, toch?

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Het merendeel van de ladingontvangers in NL en in het achterland heeft geen spooraansluiting en zal deze gezien de huidige infrastruktuur nooit krijgen. Dus ook bij gedeeltelijk spoortransport A

meestal levering per truck B.

A kan prijsmatig interessant zijn, B eveneens

maar A plus B blijft kostbaar.

Geplaatst door: a.spiering op