Congestie: Inlandterminals onttrekken zich aan wachttijden in Rotterdam

De Vereniging Intermodale Terminal Operators (VITO) heeft afspraken gemaakt met ECT over de aanloop van hun schepen. Dat werkt, zo blijkt na een jaar.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Als strategisch adviseur van Movares, hét europese ingenieursbureau voor spoorweginfrastructuur, zie ik graag zoveel mogelijk goederenvervoer per spoor!

Maar wel vervoer uitgevoerd door echte markpartijen en niet door geprivatiseerde staatsondernemingen. De markt moet daarvoor blijvend zijn werk doen! Een echte modal shift ten gunste van het spoor komt alleen door concurrentiekracht van het spoor en niet door overheidsbemoeienis. En voor verladers heel belangrijk: het railgoederenvervoer moe

Geplaatst door: Ad Pontier op

Deze vraag is afhankelijk van de stoel waar je op zit, als vervoerder zou ik zeggen dat de markt zijn werking maar moet doen.

Vanuit het milieustandpunt zou ik zeggen dat we het wel moeten beinvloeden.

Modaliteitskeuze zal op de langere termijn bepaald worden door de energie/ brandstofkosten.

Geplaatst door: André van Mill op

Het is de markt die bepaalt en dicteert, uiteraard. Maar het is voor iedereen misschien nog niet duidelijk wat er gaat gebeuren. In een paar jaar tijd, 2e maasvlakte, wanneer de A15 dan vol staat van ’s ochtends tot ’s avonds laat, gaan de kosten van een vrachtwagen dusdanig zwaar zijn dat een verlader zelf de keuze zal maken om intermodaal te vervoeren. Het is een kwestie van tijd. Diegenen die nu al ‘om gaan’ zullen dan een dusdanig grote voorsprong hebben op diegenen die nu niet meedoen dat

Geplaatst door: Hans van der Arend op

Ach Betuttelen betuttelen betuttelen, Een europeaan mag helemaal niets meer zelf beslissen.Natuurlijk moet europa zich daar niet mee bemoeien. Waarom zouden ze dat willen. om nog meer boete’s uit te kunnen schrijven? nog meer bedrijven failliet te laten gaan? Obligaties in spoor en binnenvaart meer waard te laten worden? Hoe zal het dan worden U heeft 10 containers uit te halen doet u dat per barge? bedrijf” nee want ik heb volgende week een actie en ik moet de goederen uithalen per truck” overh

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Nee, de markt moet z’n werk doen. Ja, want de markt kan het niet altijd. De markt is niet hetzelfde als de samenleving. Als de samenleving niet gebaat is met euro-4 richting Maasvlakte, dan mag de overheid ingrijpen. Maar niet als dat alleen is gebaseerd op emotie. Het is al erg genoeg dat overheden op basis van opinie en niet op basis van feiten kunnen bepalen langs welke modaliteit het vervoer van gevaarlijke stoffen moet plaatsvinden. En als iets dan moet, dan voor iedereen. Dus werknemers na

Geplaatst door: Jasper Groenstra op

De markt heeft de mond vol om groen en ecologisch verantwoord te weken maar als het op de euro centjes neer komt valt dit in de praktijk tegen. Files en CO2 is een maatschappelijk dus ook Europees probleem welke alléén door wet en regelgeving kan worden gecontroleerd. We zien dat landen zoals AU en CH dit zelfstandig doen en er elk andere benaderingen op na houden. Hoe kan het bijv. zijn dat treinpaden door CH voor goederen treinen duurder zijn dan intercity treinen, hierbij hebben deze vaak ook

Geplaatst door: Mark op
Congestie: Inlandterminals onttrekken zich aan wachttijden in Rotterdam | NT

Congestie: Inlandterminals onttrekken zich aan wachttijden in Rotterdam

De Vereniging Intermodale Terminal Operators (VITO) heeft afspraken gemaakt met ECT over de aanloop van hun schepen. Dat werkt, zo blijkt na een jaar.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Als strategisch adviseur van Movares, hét europese ingenieursbureau voor spoorweginfrastructuur, zie ik graag zoveel mogelijk goederenvervoer per spoor!

Maar wel vervoer uitgevoerd door echte markpartijen en niet door geprivatiseerde staatsondernemingen. De markt moet daarvoor blijvend zijn werk doen! Een echte modal shift ten gunste van het spoor komt alleen door concurrentiekracht van het spoor en niet door overheidsbemoeienis. En voor verladers heel belangrijk: het railgoederenvervoer moe

Geplaatst door: Ad Pontier op

Deze vraag is afhankelijk van de stoel waar je op zit, als vervoerder zou ik zeggen dat de markt zijn werking maar moet doen.

Vanuit het milieustandpunt zou ik zeggen dat we het wel moeten beinvloeden.

Modaliteitskeuze zal op de langere termijn bepaald worden door de energie/ brandstofkosten.

Geplaatst door: André van Mill op

Het is de markt die bepaalt en dicteert, uiteraard. Maar het is voor iedereen misschien nog niet duidelijk wat er gaat gebeuren. In een paar jaar tijd, 2e maasvlakte, wanneer de A15 dan vol staat van ’s ochtends tot ’s avonds laat, gaan de kosten van een vrachtwagen dusdanig zwaar zijn dat een verlader zelf de keuze zal maken om intermodaal te vervoeren. Het is een kwestie van tijd. Diegenen die nu al ‘om gaan’ zullen dan een dusdanig grote voorsprong hebben op diegenen die nu niet meedoen dat

Geplaatst door: Hans van der Arend op

Ach Betuttelen betuttelen betuttelen, Een europeaan mag helemaal niets meer zelf beslissen.Natuurlijk moet europa zich daar niet mee bemoeien. Waarom zouden ze dat willen. om nog meer boete’s uit te kunnen schrijven? nog meer bedrijven failliet te laten gaan? Obligaties in spoor en binnenvaart meer waard te laten worden? Hoe zal het dan worden U heeft 10 containers uit te halen doet u dat per barge? bedrijf” nee want ik heb volgende week een actie en ik moet de goederen uithalen per truck” overh

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Nee, de markt moet z’n werk doen. Ja, want de markt kan het niet altijd. De markt is niet hetzelfde als de samenleving. Als de samenleving niet gebaat is met euro-4 richting Maasvlakte, dan mag de overheid ingrijpen. Maar niet als dat alleen is gebaseerd op emotie. Het is al erg genoeg dat overheden op basis van opinie en niet op basis van feiten kunnen bepalen langs welke modaliteit het vervoer van gevaarlijke stoffen moet plaatsvinden. En als iets dan moet, dan voor iedereen. Dus werknemers na

Geplaatst door: Jasper Groenstra op

De markt heeft de mond vol om groen en ecologisch verantwoord te weken maar als het op de euro centjes neer komt valt dit in de praktijk tegen. Files en CO2 is een maatschappelijk dus ook Europees probleem welke alléén door wet en regelgeving kan worden gecontroleerd. We zien dat landen zoals AU en CH dit zelfstandig doen en er elk andere benaderingen op na houden. Hoe kan het bijv. zijn dat treinpaden door CH voor goederen treinen duurder zijn dan intercity treinen, hierbij hebben deze vaak ook

Geplaatst door: Mark op