Milieu en klimaat: Kortere zeeweg naar Azië ontdooid

Voor het eerst kunnen schepen van de Atlantische Oceaan boven het Noord-Amerikaanse vasteland langs naar de Stille Oceaan varen, onder meer tussen Canada en Groenland door.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Breda en omliggende regio wordt door investeerders het beste gewaardeerd als vestigingsplaats voor internationale distributiecentra. Het is niet meer dan logisch dat de selectiecommissie de keuzes van marktpartijen volgt en kiest voor Breda.

Geplaatst door: Gerard Sand op

Breda

Geplaatst door: m. van geel op

@Sjef Tuurlijk Sjef heel Nederland is economisch afhankelijk van Rotterdam. De rest van Nederland is één groot achterstandsgebied! NAVELSTAREN heet dat volgens mij!

@Knife1977 In Rotterdam staan gelukkig niet zoveel file’s!

Is dit nou het niveau van de argumenten van 010?

Geplaatst door: Jack Kieviets op

Op zich vreemd dat hier nog over gedubd wordt.

Natuurlijk is Rotterdam ” DE PLAATS ” het grootste deel van Nederland is , economisch gezien , op allerlei gebied afhankelijk van Rotterdam als grootste haven

Geplaatst door: Sjef van der Pennen op

Jammer dat de visie van sommige ophoudt bij de landsgrens van ons kleine kikkerlandje! Samen met Nederland (met o.a. Venlo, Schiphol, Haven van Rotterdam en Hotspot nr 1 West-Brabant) is België (Antwerpen en Zaventem) misschien wel de belangrijkste Gateway voor Europa. Bij het vestigen van het instituut in R’dam of Schiphol kan je er donder op zeggen dat er in België een soortgelijk initiatief komt bij Antwerpen of nabij Zaventem. Beter kan er worden gezocht naar samenwerking waarbij een plaats

Geplaatst door: Pierre Schrauwen op

Zondermeer Rotterdam,

waarom een instituut ver van de kennis? niet dat ik het Amsterdam niet gun maar het zou de file’s op de ring alleen maar verergeren.

Geplaatst door: Knife1977 op

De keus waar een dergelijk instituut gevestigd moet worden is simpel: Rotterdam.

Kennishaven, poort van Europa en met een topinstituut als STC, Erasmus, enz. zijn andere Nederlandse vestigingsplaatsen alleen maar een overbodige investering.

Geplaatst door: Strauss op
Milieu en klimaat: Kortere zeeweg naar Azië ontdooid | NT

Milieu en klimaat: Kortere zeeweg naar Azië ontdooid

Voor het eerst kunnen schepen van de Atlantische Oceaan boven het Noord-Amerikaanse vasteland langs naar de Stille Oceaan varen, onder meer tussen Canada en Groenland door.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Breda en omliggende regio wordt door investeerders het beste gewaardeerd als vestigingsplaats voor internationale distributiecentra. Het is niet meer dan logisch dat de selectiecommissie de keuzes van marktpartijen volgt en kiest voor Breda.

Geplaatst door: Gerard Sand op

Breda

Geplaatst door: m. van geel op

@Sjef Tuurlijk Sjef heel Nederland is economisch afhankelijk van Rotterdam. De rest van Nederland is één groot achterstandsgebied! NAVELSTAREN heet dat volgens mij!

@Knife1977 In Rotterdam staan gelukkig niet zoveel file’s!

Is dit nou het niveau van de argumenten van 010?

Geplaatst door: Jack Kieviets op

Op zich vreemd dat hier nog over gedubd wordt.

Natuurlijk is Rotterdam ” DE PLAATS ” het grootste deel van Nederland is , economisch gezien , op allerlei gebied afhankelijk van Rotterdam als grootste haven

Geplaatst door: Sjef van der Pennen op

Jammer dat de visie van sommige ophoudt bij de landsgrens van ons kleine kikkerlandje! Samen met Nederland (met o.a. Venlo, Schiphol, Haven van Rotterdam en Hotspot nr 1 West-Brabant) is België (Antwerpen en Zaventem) misschien wel de belangrijkste Gateway voor Europa. Bij het vestigen van het instituut in R’dam of Schiphol kan je er donder op zeggen dat er in België een soortgelijk initiatief komt bij Antwerpen of nabij Zaventem. Beter kan er worden gezocht naar samenwerking waarbij een plaats

Geplaatst door: Pierre Schrauwen op

Zondermeer Rotterdam,

waarom een instituut ver van de kennis? niet dat ik het Amsterdam niet gun maar het zou de file’s op de ring alleen maar verergeren.

Geplaatst door: Knife1977 op

De keus waar een dergelijk instituut gevestigd moet worden is simpel: Rotterdam.

Kennishaven, poort van Europa en met een topinstituut als STC, Erasmus, enz. zijn andere Nederlandse vestigingsplaatsen alleen maar een overbodige investering.

Geplaatst door: Strauss op