China is de truckmarkt van de grote getallen

De bouwwoede in China houdt aan. Westerse truckfabrikanten profiteren daarvan.

De grootste vrachtautomarkt ter wereld, zeker in potentie, is China. Terwijl de afzet van vrachtauto’s in Europa onder druk staat, zijn nieuwe bedrijfsvoertuigen voor allerlei doeleinden in de Volksrepubliek niet aan te slepen. Neem bijvoorbeeld Zoomlion, een grote Chinese fabrikant van machines voor onder meer de aanleg van infrastructuur. Dingen zoals pompen en betonmolens, die op het chassis van een vrachtauto worden gemonteerd. Zulke vrachtauto’s maakt Zoomlion niet zelf, dat laat het bedrij

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

China is de truckmarkt van de grote getallen | NT

China is de truckmarkt van de grote getallen

De bouwwoede in China houdt aan. Westerse truckfabrikanten profiteren daarvan.

De grootste vrachtautomarkt ter wereld, zeker in potentie, is China. Terwijl de afzet van vrachtauto’s in Europa onder druk staat, zijn nieuwe bedrijfsvoertuigen voor allerlei doeleinden in de Volksrepubliek niet aan te slepen. Neem bijvoorbeeld Zoomlion, een grote Chinese fabrikant van machines voor onder meer de aanleg van infrastructuur. Dingen zoals pompen en betonmolens, die op het chassis van een vrachtauto worden gemonteerd. Zulke vrachtauto’s maakt Zoomlion niet zelf, dat laat het bedrij

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu