De lokroep van Latijns Amerika

Brazilië oefent grote aantrekkingskracht uit op grote vrachtautofabrikanten. Het Duitse MAN haalt in Latijns Amerika al een derde van zijn omzet. DAF heeft er soortgelijke plannen.

Tweedehands Euro 3-vrachtauto’s worden op de Braziliaanse markt nog steeds uit voorraad aangeboden. Maar de dagen van dit oudere materieel zijn geteld. Brazilië zelf wordt steeds strenger als het op milieuvriendelijkheid aankomt. En anders de autofabrikanten uit andere werelddelen wel, die de laatste jaren de Zuid-Amerikaanse groeimarkt aanboren, zich en passant aanpassend aan de nationale regelgeving aldaar.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

De lokroep van Latijns Amerika | NT

De lokroep van Latijns Amerika

Brazilië oefent grote aantrekkingskracht uit op grote vrachtautofabrikanten. Het Duitse MAN haalt in Latijns Amerika al een derde van zijn omzet. DAF heeft er soortgelijke plannen.

Tweedehands Euro 3-vrachtauto’s worden op de Braziliaanse markt nog steeds uit voorraad aangeboden. Maar de dagen van dit oudere materieel zijn geteld. Brazilië zelf wordt steeds strenger als het op milieuvriendelijkheid aankomt. En anders de autofabrikanten uit andere werelddelen wel, die de laatste jaren de Zuid-Amerikaanse groeimarkt aanboren, zich en passant aanpassend aan de nationale regelgeving aldaar.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu