Roro-rollen omgedraaid

Rotterdam is de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot marktleider in de Benelux in het vervoer per schip van rollende, ofwel roro-lading. Met dank aan de komst van het Vlaamse Cobelfret.

De Nederlandse haven heeft die positie overgenomen van de Belgische kusthaven Zeebrugge, die zich altijd profileerde als dé haven van Noordwest-Europa voor het vervoer van lading op wielen tussen het continent en het Verenigd Koninkrijk.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Roro-rollen omgedraaid | NT

Roro-rollen omgedraaid

Rotterdam is de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot marktleider in de Benelux in het vervoer per schip van rollende, ofwel roro-lading. Met dank aan de komst van het Vlaamse Cobelfret.

De Nederlandse haven heeft die positie overgenomen van de Belgische kusthaven Zeebrugge, die zich altijd profileerde als dé haven van Noordwest-Europa voor het vervoer van lading op wielen tussen het continent en het Verenigd Koninkrijk.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu