LZV’s: ‘Duitse wegen kunnen verkeer zonder LZV niet aan’

De Duitse infrastructuur kan het verkeersaanbod niet meer aan. Als de Duitse politiek zich definitief uitspreekt tegen de LZV, dan moet de infrastructuur in de Bondsrepubliek ‘op grote schaal worden uitgebouwd’.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Ja, maar dan niet via Venlo. De infra daar richting Duitsland is beperkt (dat is nu al een ‘kippenlijn’) en het vraagt om grote investeringen in logische spoorbogen bij Weert en Eindhoven. Eerst de oude spoorbaan maar gebruiken, die is onlangs nog aangepast (met een investering in een nieuw viaduct over A73 en een nieuwe overweg bij het industriegebied van Roermond.

Geplaatst door: JasperG op

Door de komst van de IJzeren Rijn kunnen plaatsen zoals Weert, waar afgelopen jaren veel werkgelegenheid verloren is gegaan, zich Qua infra-structuur weer aantrekkelijk maken voor nieuw te vestigen bedrijven.

Geplaatst door: Hans Rosbergen op

Eens met Dick van den Broek Humphreij. Hierdoor onstaat een totaal omvattend multimodaal vervoersysteem waar Nederland niet buiten kan. Geeft Rotterdam en Antwerpen de kans om goederenstromen te genereren die niet meer over de weg vervoerd hoeven te worden. Pure noodzaak dus.

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Vanuit het perspectief van verladers en vervoerders in de rest van de wereld lijkt de dreigende verstopping van de afvoer van goederen vanuit de zeehavens in de Benelux naar het achterland een voornaam argument vóór de IJzeren Rijn.

Geplaatst door: Pim van der Veer op

Goed voor het milieu en file bestrijding. Echter bang dat de exploitatie van het traject jaren op zich laat wachten door allerlei tegen werking van de gemeentes langs het traject.

Geplaatst door: Peter Elkhuizen op

Ben het met van den Broek Humphreij in zoverre eens dat de noord en zuid tak er moeten komen. Of de zuidtak aansluit op de Ijzeren Rijn in Venlo of Roermond is even een open vraag want de infra bij Venlo is ook niet alles ivm de aansluiting op Duitsland. Over de grens is het slechts enkel spoor dus als de 3 landen het eens zijn voor de Ijzeren Rijn via Roermond zal de infra in Duistland daar ook op worden aangepast en kan het verkeer ook best daar aansluiten. Dan is Venlo aangesloten maar via Ro

Geplaatst door: Jan van Exel op

Omdat dit in de toekomst een mooie route vanuit de Zeeuwse havens kan zijn richting Duitsland. Hiermee wordt het spoor rond Bergen op Zoom en Roosendaal ontlast.

Geplaatst door: Arno Dirkzwager op
LZV’s: ‘Duitse wegen kunnen verkeer zonder LZV niet aan’ | NT

LZV’s: ‘Duitse wegen kunnen verkeer zonder LZV niet aan’

De Duitse infrastructuur kan het verkeersaanbod niet meer aan. Als de Duitse politiek zich definitief uitspreekt tegen de LZV, dan moet de infrastructuur in de Bondsrepubliek ‘op grote schaal worden uitgebouwd’.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Ja, maar dan niet via Venlo. De infra daar richting Duitsland is beperkt (dat is nu al een ‘kippenlijn’) en het vraagt om grote investeringen in logische spoorbogen bij Weert en Eindhoven. Eerst de oude spoorbaan maar gebruiken, die is onlangs nog aangepast (met een investering in een nieuw viaduct over A73 en een nieuwe overweg bij het industriegebied van Roermond.

Geplaatst door: JasperG op

Door de komst van de IJzeren Rijn kunnen plaatsen zoals Weert, waar afgelopen jaren veel werkgelegenheid verloren is gegaan, zich Qua infra-structuur weer aantrekkelijk maken voor nieuw te vestigen bedrijven.

Geplaatst door: Hans Rosbergen op

Eens met Dick van den Broek Humphreij. Hierdoor onstaat een totaal omvattend multimodaal vervoersysteem waar Nederland niet buiten kan. Geeft Rotterdam en Antwerpen de kans om goederenstromen te genereren die niet meer over de weg vervoerd hoeven te worden. Pure noodzaak dus.

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Vanuit het perspectief van verladers en vervoerders in de rest van de wereld lijkt de dreigende verstopping van de afvoer van goederen vanuit de zeehavens in de Benelux naar het achterland een voornaam argument vóór de IJzeren Rijn.

Geplaatst door: Pim van der Veer op

Goed voor het milieu en file bestrijding. Echter bang dat de exploitatie van het traject jaren op zich laat wachten door allerlei tegen werking van de gemeentes langs het traject.

Geplaatst door: Peter Elkhuizen op

Ben het met van den Broek Humphreij in zoverre eens dat de noord en zuid tak er moeten komen. Of de zuidtak aansluit op de Ijzeren Rijn in Venlo of Roermond is even een open vraag want de infra bij Venlo is ook niet alles ivm de aansluiting op Duitsland. Over de grens is het slechts enkel spoor dus als de 3 landen het eens zijn voor de Ijzeren Rijn via Roermond zal de infra in Duistland daar ook op worden aangepast en kan het verkeer ook best daar aansluiten. Dan is Venlo aangesloten maar via Ro

Geplaatst door: Jan van Exel op

Omdat dit in de toekomst een mooie route vanuit de Zeeuwse havens kan zijn richting Duitsland. Hiermee wordt het spoor rond Bergen op Zoom en Roosendaal ontlast.

Geplaatst door: Arno Dirkzwager op