De nieuwkomer in het internationale luchtvrachtvervoer stelt dat een vrachtagent als ECS Group het beste instrument is om de verladers ‘tevreden te stellen’, de ‘juiste ondersteuning’ te geven aan de klanten en ook om de beschikbare vrachtcapaciteit van de prille vrachtairline ‘maximaal te benutten’.
MSC Air Cargo zag eind vorig jaar het levenslicht, nadat een poging van de rederij om samen met Lufthansa het Italiaanse ITA Airways te kopen, mislukte. De luchtvervoerder beschikt momenteel over slechts één B777-200F, waarmee tussen Noord-Amerika, Europa en Azië wordt gependeld. Een tweede B777 volgt de komende weken.
Op termijn moet de vrachtvloot van MSC Air Cargo uitgroeien naar vier B777F’s die allen op ACMI-basis worden gehuurd van het Amerikaanse Atlas Air.
Luik Airport
De thuisbasis van MSC Air Cargo is de Belgische luchthaven van Luik, waar ook CMA CGM Air Cargo aanvankelijk zijn heil zocht (nu Paris Charles de Gaulle Airport). Recent heeft MSC Air Cargo ook vluchten geopend tussen Zuid Korea (Seoul) en Indianapolis in de VS.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?