‘Europese toolbox voor zwavelrichtlijn is te beperkt’

De Europese verladersorganisatie ESC grijpt het SWECO-rapport over de gevolgen van de zwavelrichtlijn aan om bij Europa meer steun te vragen. Dat kan via de creatie van meer eco-bonus schema’s.

Het SWECO-rapport van oktober jl. waarschuwt nogmaals voor de grote negatieve gevolgen van het invoeren vanaf 2015 van zeer strenge zwavelnormen voor scheepsbrandstof in heel Noordwest-Europa. ‘De nieuwe zwavellimieten liggen tien maal lager dan het huidige niveau en 35 maal lager dan wat geldt in de rest van Europa en de wereld’, aldus de ESC.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Europese toolbox voor zwavelrichtlijn is te beperkt’ | NT

‘Europese toolbox voor zwavelrichtlijn is te beperkt’

De Europese verladersorganisatie ESC grijpt het SWECO-rapport over de gevolgen van de zwavelrichtlijn aan om bij Europa meer steun te vragen. Dat kan via de creatie van meer eco-bonus schema’s.

Het SWECO-rapport van oktober jl. waarschuwt nogmaals voor de grote negatieve gevolgen van het invoeren vanaf 2015 van zeer strenge zwavelnormen voor scheepsbrandstof in heel Noordwest-Europa. ‘De nieuwe zwavellimieten liggen tien maal lager dan het huidige niveau en 35 maal lager dan wat geldt in de rest van Europa en de wereld’, aldus de ESC.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu