Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Volgens Philippe Dubois, permanent secretaris van ACOD Spoor Regio Brussel, moet de schuld voor het spoorongeval in Schellebelle bij de spoorliberalisering gezocht worden.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Het spoor moet in de meeste Europese landen die van belang zijn opnieuw structureren, om zo de economie draaiende te houden , Dit moet gebeuren in samenwerking met het wegvervoer.
Dat zie ik niet gebeuren omdat Europa heeft gefaald en het volk bedrogen.
Om over plannen te kunnen praten, moet er heel veel veranderen.
– ten 1ste afrekening maken met onbekwame Europarlementsleden die het volk verder blijven uitmelken,
– ten 2de de federale regeringsleiders moeten even ophoepelen,
– dan kan
Heeft Mr Dubois daar meetbare gegevens over? Zijn er vergelijkende gegevens over pre-geliberaliseerde spoor operaties en post geliberaliseerde spoor operaties? Worden die dan eveneens in de context van activteit geplaatst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegongeval
Is het dan allemaal zo efficient en veilig met een syndicaal bestuurd bedrijf?
In 1999 was het aandeel van Spoor in TonKm 15% t.o.v. wegvervoer 72% en binnenvaart 13%. In 2007 was dat respectievelijk 12%, 74% en 14%.
Absoluut mee eens wat Ph. Dubois hier schrijft. Maar niemand heeft hier oren naar. De vakbonden hebben er al lang voor gewaarschuwd.
Een voorbeeld is de liberalisering van de Britse Spoorwegen. Hebben wij dan niets geleerd?? Wij wel, maar de ogen van degene die het splitsen van de spoorwegen op hun geweten hebben, zijn alleen gericht op concurrentie door verdeling, door te besparen op cruciale veiligheidsnormen, ergo: winstbejag.
Mijn vader en andere van zijn al lang overleden collegas dr