Londense universiteit sleutelt aan breuken in bovenleidingen

Spoor

Twee professoren van de ‘City University London’ hebben een beurs van 102.000 pond gekregen om een toestel te ontwikkelen dat breuken in bovenleidingen zou detecteren.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

het gaat hier waarschijnlijk om sensoren die de slijtage en mogelijks de barstjes in de bovenleiding moeten detecteren,door de tractiestroom ontstaan op die plaatsen hogere
overgangsweerstanden met meer vonkvorming tot
gevolg,waardoor de temperatuur meer schommelt
en de kans op breuk van de bovenleiding op die plaatsen groter is,de controle van de sleepstukken van de pantografen gebeurt dagelijks voor de eerste inbedrijfstelling van de lokomotief en bij het periodiek onderhoud , mvg EVP

Geplaatst door: eric van passenhove op

Geachte heren,

Er bestaat al een technologische oplossing om de toestand/kwaliteit van de borstels van de panthografen van de treinen te analyseren en zo te voorkomen dat de electrische bovenleiding worden afgerukt. Ik denk mochten de spoorwegbeheerders al dit soort technologie toepassen dat er al veel ellende met de bovenleiding zou verdwijnen.
Mvg.
Michel Demeyer

Geplaatst door: Michel Demeyer op
Londense universiteit sleutelt aan breuken in bovenleidingen | NT

Londense universiteit sleutelt aan breuken in bovenleidingen

Spoor

Twee professoren van de ‘City University London’ hebben een beurs van 102.000 pond gekregen om een toestel te ontwikkelen dat breuken in bovenleidingen zou detecteren.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

het gaat hier waarschijnlijk om sensoren die de slijtage en mogelijks de barstjes in de bovenleiding moeten detecteren,door de tractiestroom ontstaan op die plaatsen hogere
overgangsweerstanden met meer vonkvorming tot
gevolg,waardoor de temperatuur meer schommelt
en de kans op breuk van de bovenleiding op die plaatsen groter is,de controle van de sleepstukken van de pantografen gebeurt dagelijks voor de eerste inbedrijfstelling van de lokomotief en bij het periodiek onderhoud , mvg EVP

Geplaatst door: eric van passenhove op

Geachte heren,

Er bestaat al een technologische oplossing om de toestand/kwaliteit van de borstels van de panthografen van de treinen te analyseren en zo te voorkomen dat de electrische bovenleiding worden afgerukt. Ik denk mochten de spoorwegbeheerders al dit soort technologie toepassen dat er al veel ellende met de bovenleiding zou verdwijnen.
Mvg.
Michel Demeyer

Geplaatst door: Michel Demeyer op