IJzeren Rijn: Belgen nemen dood spoor weer in gebruik

Een gedeelte van het historische tracé van de IJzeren Rijn is donderdag weer in gebruik genomen, nadat het vervoer er jarenlang had stilgelegen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Bij deze trein is het ook eigenlijk wel gebleven. Er vindt zelden tot geen transport plaats over deze lijn.

Op basis van het vervoer wat hier plaatsvindt, heeft de complete renovatie van de IJzeren Rijn eigenlijk geen enkel nut en is het zonde van alle tijd die erin gestoken is, al het geld dat het gaat kosten en alle natuur die ervoor moet wijken.

Geplaatst door: Kees Pronk op

men praat er teveel over i.p.v. er iets ‘daadwerkelijk’ aan te doen.

Enkele mogelijke oplossingen zijn o.m. de ‘xxx-km kap’ (dwz. élk vervoer dat moet gebeuren over méér dan xxx-km) moét via de binnenvaart (uiteraard enkele uitzonderingen en…inderdaad (JIT) vervoerders zullen ‘zagen’), méér ‘consolidatie’ van goederen (!! óók in de binnenvaart), de binnenvaartterminals rechtstreeks bedienen vanuit het hinterland (dwz. of het spoor, of de baan komt tot op de laad/losplaats (vermijden van supp

Geplaatst door: peter verwaerde (VP-consult) op

Het echte verkeersinfarct moet nog komen. Dan zullen we ons moeten realiseren dat ook op korte afstanden de gemiddelde rijsnelheid ca. 40 km per uur wordt. Voorkomen ? Minimaal 1 extra rijstrook op alle snelwegen. Rondom grote steden dubbeldeks wegen. Vrachtverkeer over onderste rijstrook, personenvervoer op bovenste rijstrook. Simpeler kan niet. Multimodaal vrachtvervoer stimuleren om nog grotere groei van wegvervoer in te dammen.

Nu alleen nog: niet lullen maar poetsen…

Rob Brekelm

Geplaatst door: Rob Brekelmans-Transforium Company Support op

De filies zullen we niet zomaar bereidwillig laten toenemen. Er is steeds meer know how om slimmer te vervoeren (modal shift en initiatieven als LZV’s). Het belang is te groot om ons hoofd in het blok te leggen.

Geplaatst door: Herold Brinkman – FSP Management op
IJzeren Rijn: Belgen nemen dood spoor weer in gebruik | NT

IJzeren Rijn: Belgen nemen dood spoor weer in gebruik

Een gedeelte van het historische tracé van de IJzeren Rijn is donderdag weer in gebruik genomen, nadat het vervoer er jarenlang had stilgelegen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Bij deze trein is het ook eigenlijk wel gebleven. Er vindt zelden tot geen transport plaats over deze lijn.

Op basis van het vervoer wat hier plaatsvindt, heeft de complete renovatie van de IJzeren Rijn eigenlijk geen enkel nut en is het zonde van alle tijd die erin gestoken is, al het geld dat het gaat kosten en alle natuur die ervoor moet wijken.

Geplaatst door: Kees Pronk op

men praat er teveel over i.p.v. er iets ‘daadwerkelijk’ aan te doen.

Enkele mogelijke oplossingen zijn o.m. de ‘xxx-km kap’ (dwz. élk vervoer dat moet gebeuren over méér dan xxx-km) moét via de binnenvaart (uiteraard enkele uitzonderingen en…inderdaad (JIT) vervoerders zullen ‘zagen’), méér ‘consolidatie’ van goederen (!! óók in de binnenvaart), de binnenvaartterminals rechtstreeks bedienen vanuit het hinterland (dwz. of het spoor, of de baan komt tot op de laad/losplaats (vermijden van supp

Geplaatst door: peter verwaerde (VP-consult) op

Het echte verkeersinfarct moet nog komen. Dan zullen we ons moeten realiseren dat ook op korte afstanden de gemiddelde rijsnelheid ca. 40 km per uur wordt. Voorkomen ? Minimaal 1 extra rijstrook op alle snelwegen. Rondom grote steden dubbeldeks wegen. Vrachtverkeer over onderste rijstrook, personenvervoer op bovenste rijstrook. Simpeler kan niet. Multimodaal vrachtvervoer stimuleren om nog grotere groei van wegvervoer in te dammen.

Nu alleen nog: niet lullen maar poetsen…

Rob Brekelm

Geplaatst door: Rob Brekelmans-Transforium Company Support op

De filies zullen we niet zomaar bereidwillig laten toenemen. Er is steeds meer know how om slimmer te vervoeren (modal shift en initiatieven als LZV’s). Het belang is te groot om ons hoofd in het blok te leggen.

Geplaatst door: Herold Brinkman – FSP Management op