Suezkanaal krijgt Israëlische spoorconcurrent

Israël bestudeert de aanleg van 350 km spoorlijn tussen Eilat en Tel Aviv en de havens van Ashdod en Haïfa. Er worden 3,5 mijloen reizigers op verwacht. Israël vermeldt geen cijfers voor goederen.

Deze spoorlijn zal uiteraard ook zeer belangrijk zijn voor het vervoer van goederen en dus een concurrent worden voor het Suezkanaal. De maximale snelheid zou 170 km per uur zijn, zodat Eilat op twee uur afstand van Tel Aviv zou komen, in plaats van zes uur over de weg.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Toch geen serieuze concurrent voor het Suez kanaal. De kosten van twee maal verladen en het transport over de rails zullen de prijs van dit transport onvergelijkbaar hoger doen uitvallen, dan de goederen gewoon op het schip laten en door het Suezkanaal laten varen. Dit ondanks de forse rechten die betaald moeten worden om door het kanaal te varen. Ik vermoed dat de israelis vrezen in de toekomst geen gebruik meer te kunnen maken van het kanaal,vanwege de politieke ontwikkelingen.

Geplaatst door: Muskens op
Suezkanaal krijgt Israëlische spoorconcurrent | NT

Suezkanaal krijgt Israëlische spoorconcurrent

Israël bestudeert de aanleg van 350 km spoorlijn tussen Eilat en Tel Aviv en de havens van Ashdod en Haïfa. Er worden 3,5 mijloen reizigers op verwacht. Israël vermeldt geen cijfers voor goederen.

Deze spoorlijn zal uiteraard ook zeer belangrijk zijn voor het vervoer van goederen en dus een concurrent worden voor het Suezkanaal. De maximale snelheid zou 170 km per uur zijn, zodat Eilat op twee uur afstand van Tel Aviv zou komen, in plaats van zes uur over de weg.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Toch geen serieuze concurrent voor het Suez kanaal. De kosten van twee maal verladen en het transport over de rails zullen de prijs van dit transport onvergelijkbaar hoger doen uitvallen, dan de goederen gewoon op het schip laten en door het Suezkanaal laten varen. Dit ondanks de forse rechten die betaald moeten worden om door het kanaal te varen. Ik vermoed dat de israelis vrezen in de toekomst geen gebruik meer te kunnen maken van het kanaal,vanwege de politieke ontwikkelingen.

Geplaatst door: Muskens op