European Silk Road Summit eind november in Boedapest

Aankondiging

Wat gebeurt er in 2023 op de Nieuwe Zijderoute? Groeit het aantal treinen tussen China en Europa of neemt het juist af? En hoe zit dat op de Middle Corridor, de route die Rusland mijdt? Is dit al een zinvol alternatief? Deze vragen en meer zullen worden beantwoord op de European Silk Road Summit, van 29 november tot 1 december in Budapest.

Foto: Wirestock Creators / Shutterstock.com

Elk jaar komen professionals vanuit de hele wereld samen om de corridors tussen Europa en Azië te bespreken. Inmiddels gaat het over meer dan alleen treinvervoer tussen Europa en China; Centraal Azië speelt een steeds grote rol als brongebied en de EU zoekt de samenwerking met deze regio. Bovendien gaat het niet meer alleen om treinvervoer, maar ook om multimodale verbindingen over land en zee.

Op het programma dit jaar wordt uitgebreid aandacht besteed aan deze nieuwe ontwikkelingen. Naast de hoofdroute zal worden ingezoomd op de Middle Corridor. Een studie van de EU en de European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) biedt inzicht in de mogelijkheden die de Middle Corridor biedt als verbinding tussen Europa en Centraal Azië. Deze studie wordt uitgebreid besproken in de ochtend van 30 november.

In de middag van 30 november zal de aandacht uitgaan naar de Balkan regio en Centraal- en Oost-Europa. Hongarije heeft heel wat te bieden als transitland tussen China en Europa. De Griekse havens zouden een nieuwe toegangspoort tot Europa moeten worden, maar de treinverbindingen laten te wensen over.

Vandaag de dag is geopolitiek steeds vaker een drijfveer voor het vormen van nieuwe routes, verbonden en logistieke hotspots. De laatste sessie van de dag zal hierover gaan.

Wat is de toekomst van de Italiaanse spoorverbinding met China nu de huidige regering overweegt de BRI te verlaten? Hoe moeten we de nieuwe corridor van India naar Griekenland via het Midden-Oosten duiden, gezien de steun van de US? En wat betekent dit voor de International North South Corridor (INSTC), de corridor van India naar Rusland?

Meer informatie over dit evenement, dat georganiseerd wordt door NT-zustervakblad RailFreight.com, is te vinden via: https://www.silkroadsummit.eu

European Silk Road Summit eind november in Boedapest | NT

European Silk Road Summit eind november in Boedapest

Aankondiging

Wat gebeurt er in 2023 op de Nieuwe Zijderoute? Groeit het aantal treinen tussen China en Europa of neemt het juist af? En hoe zit dat op de Middle Corridor, de route die Rusland mijdt? Is dit al een zinvol alternatief? Deze vragen en meer zullen worden beantwoord op de European Silk Road Summit, van 29 november tot 1 december in Budapest.

Foto: Wirestock Creators / Shutterstock.com

Elk jaar komen professionals vanuit de hele wereld samen om de corridors tussen Europa en Azië te bespreken. Inmiddels gaat het over meer dan alleen treinvervoer tussen Europa en China; Centraal Azië speelt een steeds grote rol als brongebied en de EU zoekt de samenwerking met deze regio. Bovendien gaat het niet meer alleen om treinvervoer, maar ook om multimodale verbindingen over land en zee.

Op het programma dit jaar wordt uitgebreid aandacht besteed aan deze nieuwe ontwikkelingen. Naast de hoofdroute zal worden ingezoomd op de Middle Corridor. Een studie van de EU en de European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) biedt inzicht in de mogelijkheden die de Middle Corridor biedt als verbinding tussen Europa en Centraal Azië. Deze studie wordt uitgebreid besproken in de ochtend van 30 november.

In de middag van 30 november zal de aandacht uitgaan naar de Balkan regio en Centraal- en Oost-Europa. Hongarije heeft heel wat te bieden als transitland tussen China en Europa. De Griekse havens zouden een nieuwe toegangspoort tot Europa moeten worden, maar de treinverbindingen laten te wensen over.

Vandaag de dag is geopolitiek steeds vaker een drijfveer voor het vormen van nieuwe routes, verbonden en logistieke hotspots. De laatste sessie van de dag zal hierover gaan.

Wat is de toekomst van de Italiaanse spoorverbinding met China nu de huidige regering overweegt de BRI te verlaten? Hoe moeten we de nieuwe corridor van India naar Griekenland via het Midden-Oosten duiden, gezien de steun van de US? En wat betekent dit voor de International North South Corridor (INSTC), de corridor van India naar Rusland?

Meer informatie over dit evenement, dat georganiseerd wordt door NT-zustervakblad RailFreight.com, is te vinden via: https://www.silkroadsummit.eu