EVO en TLN keren zich tegen verplichte modal shift

Verladers en vervoerders vinden dat het Havenbedrijf Rotterdam zijn eis om meer vervoer per spoor en binnevaart af te wikkelen, moet loslaten.

Door een modal shift van weg naar spoor en binnenvaart op te leggen, tornt het Havenbedrijf aan de vrije vervoerskeuze van bedrijven.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Leuk om te lezen de reacties maar, men is zeker vergeten dat er files waren in de Europoort /Botlek A15 richting Bdrecht omdat er een containerschip dwars over de Rijn in Koln lag! Verkeers congestie Heren is niet zomaar opgelost of dit nu water, spoor of weg is, zolang de verschillende partijen al jaren strijden over een Betuwelijn, een A4 die wel of niet moet worden doorgetrokken, een zesde baan voor Schiphol, etc. Dus,..de vrijheid van vervoers keuze moet kunnen blijven bestaan om onze transp

Geplaatst door: John op

Als ik me niet vergis is Maasvlakte 2 mogelijk gemaakt omdat hiervoor een breed draagvlak is gecreerd onder andere (of juist) door de modal shift. Hebben EVO en TLN deze discussie gemist of kregen ze toen te weinig gehoor en beginnen ze daarom nu te zeuren? Er wordt geen enkele ondernemer verplicht om via Rotterdam te vervoeren, dus een vrije markt blijft gewaarborgd. Is volgens deze organisaties duurzaam ondernemen ook een bedreiging van het vrije ondernemerschap?

Geplaatst door: Loobos op

Ik denk dat ze nu een beetje laat zijn. Afspraken zijn al lang geleden vastgelegd. Ook de binnenvaart heeft hier zijn concessies voor moeten doen.

Geplaatst door: Henk op

Gewoon doen. Dan staat de A15 straks 10 banen dik in de file en staat het wegvervoer zo goed als stil met allemaal ronkende diesels op een rijtje. Gaat alles alsnog via het spoor en de binnenvaart.

Geplaatst door: Fred op

Op zich kan ik mij wel wel vinden in de opmerking van de vervoerders en verladers dat ze zelf zouden moeten kunnen bepalen hoe hun lading moet worden vervoerd. Maar het zou prettig zijn als dezelfde heren ook eens zouden willen nadenken over de extra verkeersbelasting die dat met zich meebrengt op de nu al overvolle wegen. En vergeet daarbij ook niet dat ook de Alpenlanden de buik onderhand vol hebben van de alsmaar toenemende groei.

Geplaatst door: Henk de Jager op
EVO en TLN keren zich tegen verplichte modal shift | NT

EVO en TLN keren zich tegen verplichte modal shift

Verladers en vervoerders vinden dat het Havenbedrijf Rotterdam zijn eis om meer vervoer per spoor en binnevaart af te wikkelen, moet loslaten.

Door een modal shift van weg naar spoor en binnenvaart op te leggen, tornt het Havenbedrijf aan de vrije vervoerskeuze van bedrijven.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Leuk om te lezen de reacties maar, men is zeker vergeten dat er files waren in de Europoort /Botlek A15 richting Bdrecht omdat er een containerschip dwars over de Rijn in Koln lag! Verkeers congestie Heren is niet zomaar opgelost of dit nu water, spoor of weg is, zolang de verschillende partijen al jaren strijden over een Betuwelijn, een A4 die wel of niet moet worden doorgetrokken, een zesde baan voor Schiphol, etc. Dus,..de vrijheid van vervoers keuze moet kunnen blijven bestaan om onze transp

Geplaatst door: John op

Als ik me niet vergis is Maasvlakte 2 mogelijk gemaakt omdat hiervoor een breed draagvlak is gecreerd onder andere (of juist) door de modal shift. Hebben EVO en TLN deze discussie gemist of kregen ze toen te weinig gehoor en beginnen ze daarom nu te zeuren? Er wordt geen enkele ondernemer verplicht om via Rotterdam te vervoeren, dus een vrije markt blijft gewaarborgd. Is volgens deze organisaties duurzaam ondernemen ook een bedreiging van het vrije ondernemerschap?

Geplaatst door: Loobos op

Ik denk dat ze nu een beetje laat zijn. Afspraken zijn al lang geleden vastgelegd. Ook de binnenvaart heeft hier zijn concessies voor moeten doen.

Geplaatst door: Henk op

Gewoon doen. Dan staat de A15 straks 10 banen dik in de file en staat het wegvervoer zo goed als stil met allemaal ronkende diesels op een rijtje. Gaat alles alsnog via het spoor en de binnenvaart.

Geplaatst door: Fred op

Op zich kan ik mij wel wel vinden in de opmerking van de vervoerders en verladers dat ze zelf zouden moeten kunnen bepalen hoe hun lading moet worden vervoerd. Maar het zou prettig zijn als dezelfde heren ook eens zouden willen nadenken over de extra verkeersbelasting die dat met zich meebrengt op de nu al overvolle wegen. En vergeet daarbij ook niet dat ook de Alpenlanden de buik onderhand vol hebben van de alsmaar toenemende groei.

Geplaatst door: Henk de Jager op