Belgische transporteurs eisen lagere sociale lasten

Belgische wegvervoerders zijn te duur vergeleken met de concurrentie in Oost-Europa. Daarom dringen zij aan bij de overheid om de sociale lasten op de niet-productieve uren te verlagen.

Dat stellen de transportorganisaties TLV en Febetra op de gemeenschappelijke nieuwjaarsreceptie deze week.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Er zal toch iets moeten gebeuren , want de onproductieve uren nemen in verhouding toe, omdat men bij de verladers met het minimum aan personeel werkt vanwege de hoge personeelskost. De wachttijden lopen op en als er niets aan die hoge kost van onproductieve uren gedaan wordt dan vluchten er nog meer belgische bedrijven naar oost-Europa, want zelfs op de binnenlandse markt is de concurrentie van de oost-europese bedrijven te voelen.Verladers /tussenpersonen zijn niet bereid om deze kost te betale

Geplaatst door: Fons Wouters op

Et kaat koet met oonse economie, zegt Di Rupo. Alle initiatief van TLV en FEBETRA ten spijt zal het tot niets leiden. De huidige regering zal op geen enkel vlak een toegeving doen, want als het kan voor de chauffeurs,dan staan alle andere sectoren straks ook aan de deur, waardoor de begroting niet meer onder controle geraakt. Dus helaas zal alleen het Belgisch binnenlands vervoer overleven. De rest neemt MOE chauffeurs of hangt het stuur aan de haak, geen ander alternatief.

Geplaatst door: evy willems op
Belgische transporteurs eisen lagere sociale lasten | NT

Belgische transporteurs eisen lagere sociale lasten

Belgische wegvervoerders zijn te duur vergeleken met de concurrentie in Oost-Europa. Daarom dringen zij aan bij de overheid om de sociale lasten op de niet-productieve uren te verlagen.

Dat stellen de transportorganisaties TLV en Febetra op de gemeenschappelijke nieuwjaarsreceptie deze week.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Er zal toch iets moeten gebeuren , want de onproductieve uren nemen in verhouding toe, omdat men bij de verladers met het minimum aan personeel werkt vanwege de hoge personeelskost. De wachttijden lopen op en als er niets aan die hoge kost van onproductieve uren gedaan wordt dan vluchten er nog meer belgische bedrijven naar oost-Europa, want zelfs op de binnenlandse markt is de concurrentie van de oost-europese bedrijven te voelen.Verladers /tussenpersonen zijn niet bereid om deze kost te betale

Geplaatst door: Fons Wouters op

Et kaat koet met oonse economie, zegt Di Rupo. Alle initiatief van TLV en FEBETRA ten spijt zal het tot niets leiden. De huidige regering zal op geen enkel vlak een toegeving doen, want als het kan voor de chauffeurs,dan staan alle andere sectoren straks ook aan de deur, waardoor de begroting niet meer onder controle geraakt. Dus helaas zal alleen het Belgisch binnenlands vervoer overleven. De rest neemt MOE chauffeurs of hangt het stuur aan de haak, geen ander alternatief.

Geplaatst door: evy willems op