Emma Maersk: Schepen van 14.000 teu voor MSC

De dertien superpanamax-schepen die de Duitse reder Claus Peter Offen vorig jaar bij de Zuid-Koreaanse scheepsbouwer Daewoo bestelde op basis van een lange termijncharter aan MSC, worden groter dan verwacht. Offen zelf meldt nu een capaciteit van 14.000 teu op zijn website.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

duurzame logistiek wordt weer een item waar zwaar gesubsidieerde onderzoekers zich mee kunnen bezighouden. Verladers interesseert het zich alleen maar als ook de prijs laag is en dan kunnen ze pronken met hun duurzaamheid. Maar als het iets moet kosten dan wordt duurzame logistiek-dure logistiek. Duurzaamheid is goed laten we wel wezen, maar niet over de rug van de dienstverleners. Samen uit, Samen thuis.

enne…..die zwaar gesubsidieerde onderzoekers, laat ze, anders komen ze in de WW en bet

Geplaatst door: Transforium Company Support- Rob Brekelmans op

De noodzaak van duurzaam goederenvervoer voor een leefbare samenleving is duidelijk. Duurzaamheid heeft echter een prijskaartje. Bedrijven zullen niet staan te dringen om voorop te lopen met als risico dat men zichzelf uit de markt prijst. Duurzaamheid is eigenlijk een last die men zo snel mogelijk over de schutting gooit. Dat begint meestal bij de verlader, die door de bank genomen maatschappelijk verantwoord ondernemen alleen serieus neemt als het geen extra kosten oplevert. Het met de mond be

Geplaatst door: Nico Schoonen op

Het moet echt. Of de opdrachtgever er nu wel of niet om vraagt. Wellicht heeft jouw inspanning maar een kleine invloed op de totale verbetering van het leefklimaat op aarde, als we op elkaar gaan zitten wachten, of op het moment dat de overheden het met elkaar eens zijn, zal er geen logistiek meer zijn over een aantal generaties. Dat zou jammer zijn van zo’n mooi vak.

Geplaatst door: Theo van Halsteren op
Emma Maersk: Schepen van 14.000 teu voor MSC | NT

Emma Maersk: Schepen van 14.000 teu voor MSC

De dertien superpanamax-schepen die de Duitse reder Claus Peter Offen vorig jaar bij de Zuid-Koreaanse scheepsbouwer Daewoo bestelde op basis van een lange termijncharter aan MSC, worden groter dan verwacht. Offen zelf meldt nu een capaciteit van 14.000 teu op zijn website.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

duurzame logistiek wordt weer een item waar zwaar gesubsidieerde onderzoekers zich mee kunnen bezighouden. Verladers interesseert het zich alleen maar als ook de prijs laag is en dan kunnen ze pronken met hun duurzaamheid. Maar als het iets moet kosten dan wordt duurzame logistiek-dure logistiek. Duurzaamheid is goed laten we wel wezen, maar niet over de rug van de dienstverleners. Samen uit, Samen thuis.

enne…..die zwaar gesubsidieerde onderzoekers, laat ze, anders komen ze in de WW en bet

Geplaatst door: Transforium Company Support- Rob Brekelmans op

De noodzaak van duurzaam goederenvervoer voor een leefbare samenleving is duidelijk. Duurzaamheid heeft echter een prijskaartje. Bedrijven zullen niet staan te dringen om voorop te lopen met als risico dat men zichzelf uit de markt prijst. Duurzaamheid is eigenlijk een last die men zo snel mogelijk over de schutting gooit. Dat begint meestal bij de verlader, die door de bank genomen maatschappelijk verantwoord ondernemen alleen serieus neemt als het geen extra kosten oplevert. Het met de mond be

Geplaatst door: Nico Schoonen op

Het moet echt. Of de opdrachtgever er nu wel of niet om vraagt. Wellicht heeft jouw inspanning maar een kleine invloed op de totale verbetering van het leefklimaat op aarde, als we op elkaar gaan zitten wachten, of op het moment dat de overheden het met elkaar eens zijn, zal er geen logistiek meer zijn over een aantal generaties. Dat zou jammer zijn van zo’n mooi vak.

Geplaatst door: Theo van Halsteren op