Hoezo is binnenvaart niet crisisbestendig?

Dat de binnenvaart het moeilijk heeft, is een understatement en ook al lang geen nieuws meer.

Vrijwel wekelijks verschijnen er berichten, al dan niet gevoed door studies en rapporten van deskundigen, die keer op keer hetzelfde beeld schetsen van een bedrijfstak die kampt met een chronische overcapaciteit en dito prijsdruk. En daarbij is het steevast ‘de crisis’ die als hoofdoorzaak wordt aangewezen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Er is tussen 2002 en 2008 dezelfde fout gehandeld door ondernemers als 90 jaar geleden.
Ook toen werden er veel schepen met grote tonnenmaat gebouwd.
Er ontstond crisis en vele konden het niet bolwerken met als gevolg dat velen schepen overgenomen werden door rederijen.
Maar helaas die bestaan nog wel maar hebben geen scheepvaart meer want zij laten het feitelijke vervoer over aan de eigen ondernemers.
Het gevolg is heden dat velen het ook nu niet zullen redden en daadwerkelijk failliet gaan.

Geplaatst door: bartelds op
Hoezo is binnenvaart niet crisisbestendig? | NT

Hoezo is binnenvaart niet crisisbestendig?

Dat de binnenvaart het moeilijk heeft, is een understatement en ook al lang geen nieuws meer.

Vrijwel wekelijks verschijnen er berichten, al dan niet gevoed door studies en rapporten van deskundigen, die keer op keer hetzelfde beeld schetsen van een bedrijfstak die kampt met een chronische overcapaciteit en dito prijsdruk. En daarbij is het steevast ‘de crisis’ die als hoofdoorzaak wordt aangewezen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Er is tussen 2002 en 2008 dezelfde fout gehandeld door ondernemers als 90 jaar geleden.
Ook toen werden er veel schepen met grote tonnenmaat gebouwd.
Er ontstond crisis en vele konden het niet bolwerken met als gevolg dat velen schepen overgenomen werden door rederijen.
Maar helaas die bestaan nog wel maar hebben geen scheepvaart meer want zij laten het feitelijke vervoer over aan de eigen ondernemers.
Het gevolg is heden dat velen het ook nu niet zullen redden en daadwerkelijk failliet gaan.

Geplaatst door: bartelds op