Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
ABN Amro wil dat de binnenvaart met het transitiecomité snel orde op zaken stelt in de versnipperde sector.
Dat stellen Bart Banning (verantwoordelijk voor de sector transport) en Ton de Jong (hoofd unit binnenvaart) van de bank.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
De schaalvergroting die deze bank wenst is (op het vlak van groter en groter bouwen) juist het drama geweest voor de binnenvaart en wel voor een groot deel veroorzaakt door de banken zelf! Maar bij de overleggen over de crsis zowel binnen Nederland als op Europees vlak (Brussel) schitterden de banken door afwezigheid, hoewel men er wel zou zijn. En dan nu zo’n toon aanslaan naar de (gedupeerde) schippers! Mag ik er de ABN-AMRO bank even op wijzen dat de banken tot nu toe juist de kleinere gezond
Hoe schijnheilig kan men zijn.
Toen vorig jaar een grote groep schepen samen wilden werken gaven de banken niet thuis,integendeel,zij dreigden schepen die mee wilden doen met het intrekken ven de kredieten.
En nu roepen dat men samen moet werken.
Ik denk sowieso dat het geen kwaad kan als de banken de zich eerste 10 jaar niet in nieuwbouw projecten zullen engageren,dan komt de branche er vanzelf weer bovenop.
Het waren de banken die maar al te graag leningen voor nieuwbouw verstrekten,en daarbij