‘Autonome software ziet ander schip eerder dan het blote oog’

Remote Shipmanagement

Varen zonder mensen of met een gereduceerde bemanning aan boord is geen science fiction meer. Seafar Remote Shipmanagement begon anderhalf jaar geleden met het aansturen van één schip vanuit de eigen bediencentrale in het centrum van Antwerpen. Nu zijn het er al tien, waaronder een 110-meter containerschip, een schip voor de estuaire vaart (Deseo), meerdere Watertrucks en een patrouilleboot.

BOO2136 Seafar bedieningspost

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

‘Autonome software ziet ander schip eerder dan het blote oog’ | NT

‘Autonome software ziet ander schip eerder dan het blote oog’

Remote Shipmanagement

Varen zonder mensen of met een gereduceerde bemanning aan boord is geen science fiction meer. Seafar Remote Shipmanagement begon anderhalf jaar geleden met het aansturen van één schip vanuit de eigen bediencentrale in het centrum van Antwerpen. Nu zijn het er al tien, waaronder een 110-meter containerschip, een schip voor de estuaire vaart (Deseo), meerdere Watertrucks en een patrouilleboot.

BOO2136 Seafar bedieningspost

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen