Hellmann: ‘Onze belangrijkste partner is de klant’

Brand Stories

In de huidige logistieke markt volstaat het nietmeer om met standaard producten op de markt tekomen in de hoop dat de klant deze van je afneemt, zo gelooft Hellmann Worldwide Logistics. ‘Wij zien onze klant als dé belangrijkste partner’, vertelt Marcel Andriessen, managing director van Hellmann Worldwide Logistics Benelux.

Foto: Hellmann
In deze editie van Brand Stories vertelt Hellmann Worldwide Logistics over zijn filosofie en kernwaarden. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Communicatie is key als het gaat om het bepalen van een toekomstbestendige strategie die volledig aansluit bij de wensen van de klant. De logistiek staat synoniem voor dynamiek en emotie en de basis voor een goede samenwerking is de relatie en het vertrouwen tussen de mensen en alle betrokken partijen in de keten’, vindt Andriessen. ‘Loopt iets niet lekker, dan zien we deze meningen direct terug op bijvoorbeeld social media. Recensies bepalen voor een groot deel het beeld van het bedrijf en dus het toekomstige succes. Vooral in de logistiek moeten we niet vergeten dat het vooral draait om het genoemde vertrouwen in de oplossingen waar een klant direct of indirect om vraagt.’

Trends

De wereldwijde logistiek is, letterlijk, volop in beweging. Marktontwikkelingen en trends op digitaal gebied gaan ontzettend snel. ‘Om klaar te zijn voor de toekomst hebben wij als Hellmann het afgelopen jaar met alle betrokken partijen aan tafel gezeten om hun plannen en wensen in kaart te brengen. Door te spreken met en vooral ook te luisteren naar opdrachtgevers, eigen medewerkers en leveranciers kunnen wij de organisatie nog beter richten naar wat de markt van ons verlangt. Ons committeren, niet alleen aan de geboden services maar ook aan een duidelijke eigen visie, missie en  kernwaarden, is de enige manier om deze verandering vorm te geven’, vervolgt Andriessen.

‘Dit proces heeft geresulteerd in de Hellmann Promise, gelanceerd in München tijdens Transport Logistics Messe in mei van dit jaar. De Hellmann Promise, onze corporate cultuur, wordt gedragen door een duidelijke visie en een solide missie, uiteraard geënt op de kernwaarden van ons bedrijf. En dat is exact waar onze Hellmann Benelux organisatie zich op heeft gericht, ondersteund door het bundelen van deze kernwaarden van ons mooie familiebedrijf; Relationships Matter.’

Hellmann bestaat ruim 150 jaar en is uitgegroeid tot een gevestigde wereldspeler met ruim 13.000 medewerkers opererend vanuit 300 kantoren in 59 landen. De Benelux-organisatie maakt al ruim 40 jaar onderdeel uit van de Hellmann Groep, is actief op 10 locaties en kan alle modaliteiten als oplossing aanbieden. Andriessen: ‘Van hoogwaardige en innovatieve nachtdistributie tot lucht- & zeevracht, van Road tot aan Contract Logistics Warehousing, we zijn op en top een ‘Solution Driven Freight Forwarder’. Het motto ‘Relationships Matter’ is voor ons binnen de Benelux de basis van alle activiteiten. Samenwerken, intern en extern, is ons motto.’

‘In België breiden we dit najaar het Hellmann Express Services (HEXS) Road netwerk uit met de opening van een nieuw kantoor. In ’s-Heerenberg ontstaat een nieuwe Hub voor ons groupage netwerk en op Schiphol zullen onze luchtvrachtactiviteiten worden uitgevoerd vanuit een nieuw ‘state of the art’ kantoor & warehouse op een locatie dichtbij de luchthaven. En met deze volgende stap gaan wij ook nieuwe activiteiten ontplooien, zoals Express, koerierservices en opslag.’

Hellman noteert een enorme groei in de luchtvracht-activiteiten in de Benelux. Foto: Hellmann

Samenwerking

De perfecte samenwerking tussen de verschillende locaties is van groot belang voor alle activiteiten die Hellmann aanbiedt, waarbij multimodale oplossingen, indien gewenst, centraal staan. En met het oog op de toekomst en deze samenwerking is er fors geïnvesteerd in digitale IT-oplossingen en zijn alle wereldwijde kantoren verbonden via één systeem.

Andriessen: ‘Hellmann Worldwide Logistics in de Benelux groeit en onze huidige set-up werpt nu al zijn vruchten af, getuige onze hoge notering in de IATA Top 100. We noteren een enorme groei in de luchtvracht-activiteiten in Nederland, maar zeker ook in België. Onze contractlogistics-locaties groeien door en ook de andere services zitten in de lift. De klanten hebben vertrouwen in ons en weten ons te vinden.’

De komende periode zal in het teken staan van het verder uitbouwen van ‘commodity gerelateerde’ activiteiten, waarbij Supply Chain-oplossingen voor Pharmaceutical, Healthcare en Time Critical centraal staan. ‘Samen met onze klanten, die al gebruik maken van onze – Pharma – Control Tower, bouwen we onze dienstverlening verder uit en eind oktober 2023 zullen wij onze nieuwe locatie op Schiphol van 8.500 m2 in gebruik nemen. Deze locatie gaat dienen als Europese hub voor al onze luchtvrachtactiviteiten en dat maakt ons trots. De Hellmann Benelux-organisatie is er klaar voor. Altijd beter worden op een ‘sustainable’ manier is ons doel, samen met onze belangrijkste partner, de klant. For the better. Together’, aldus de managing director.

Dit verhaal is aan u verteld door Hellmann Worldwide Logistics.

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Hellmann: ‘Onze belangrijkste partner is de klant’ | NT

Hellmann: ‘Onze belangrijkste partner is de klant’

Brand Stories

In de huidige logistieke markt volstaat het nietmeer om met standaard producten op de markt tekomen in de hoop dat de klant deze van je afneemt, zo gelooft Hellmann Worldwide Logistics. ‘Wij zien onze klant als dé belangrijkste partner’, vertelt Marcel Andriessen, managing director van Hellmann Worldwide Logistics Benelux.

Foto: Hellmann
In deze editie van Brand Stories vertelt Hellmann Worldwide Logistics over zijn filosofie en kernwaarden. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Communicatie is key als het gaat om het bepalen van een toekomstbestendige strategie die volledig aansluit bij de wensen van de klant. De logistiek staat synoniem voor dynamiek en emotie en de basis voor een goede samenwerking is de relatie en het vertrouwen tussen de mensen en alle betrokken partijen in de keten’, vindt Andriessen. ‘Loopt iets niet lekker, dan zien we deze meningen direct terug op bijvoorbeeld social media. Recensies bepalen voor een groot deel het beeld van het bedrijf en dus het toekomstige succes. Vooral in de logistiek moeten we niet vergeten dat het vooral draait om het genoemde vertrouwen in de oplossingen waar een klant direct of indirect om vraagt.’

Trends

De wereldwijde logistiek is, letterlijk, volop in beweging. Marktontwikkelingen en trends op digitaal gebied gaan ontzettend snel. ‘Om klaar te zijn voor de toekomst hebben wij als Hellmann het afgelopen jaar met alle betrokken partijen aan tafel gezeten om hun plannen en wensen in kaart te brengen. Door te spreken met en vooral ook te luisteren naar opdrachtgevers, eigen medewerkers en leveranciers kunnen wij de organisatie nog beter richten naar wat de markt van ons verlangt. Ons committeren, niet alleen aan de geboden services maar ook aan een duidelijke eigen visie, missie en  kernwaarden, is de enige manier om deze verandering vorm te geven’, vervolgt Andriessen.

‘Dit proces heeft geresulteerd in de Hellmann Promise, gelanceerd in München tijdens Transport Logistics Messe in mei van dit jaar. De Hellmann Promise, onze corporate cultuur, wordt gedragen door een duidelijke visie en een solide missie, uiteraard geënt op de kernwaarden van ons bedrijf. En dat is exact waar onze Hellmann Benelux organisatie zich op heeft gericht, ondersteund door het bundelen van deze kernwaarden van ons mooie familiebedrijf; Relationships Matter.’

Hellmann bestaat ruim 150 jaar en is uitgegroeid tot een gevestigde wereldspeler met ruim 13.000 medewerkers opererend vanuit 300 kantoren in 59 landen. De Benelux-organisatie maakt al ruim 40 jaar onderdeel uit van de Hellmann Groep, is actief op 10 locaties en kan alle modaliteiten als oplossing aanbieden. Andriessen: ‘Van hoogwaardige en innovatieve nachtdistributie tot lucht- & zeevracht, van Road tot aan Contract Logistics Warehousing, we zijn op en top een ‘Solution Driven Freight Forwarder’. Het motto ‘Relationships Matter’ is voor ons binnen de Benelux de basis van alle activiteiten. Samenwerken, intern en extern, is ons motto.’

‘In België breiden we dit najaar het Hellmann Express Services (HEXS) Road netwerk uit met de opening van een nieuw kantoor. In ’s-Heerenberg ontstaat een nieuwe Hub voor ons groupage netwerk en op Schiphol zullen onze luchtvrachtactiviteiten worden uitgevoerd vanuit een nieuw ‘state of the art’ kantoor & warehouse op een locatie dichtbij de luchthaven. En met deze volgende stap gaan wij ook nieuwe activiteiten ontplooien, zoals Express, koerierservices en opslag.’

Hellman noteert een enorme groei in de luchtvracht-activiteiten in de Benelux. Foto: Hellmann

Samenwerking

De perfecte samenwerking tussen de verschillende locaties is van groot belang voor alle activiteiten die Hellmann aanbiedt, waarbij multimodale oplossingen, indien gewenst, centraal staan. En met het oog op de toekomst en deze samenwerking is er fors geïnvesteerd in digitale IT-oplossingen en zijn alle wereldwijde kantoren verbonden via één systeem.

Andriessen: ‘Hellmann Worldwide Logistics in de Benelux groeit en onze huidige set-up werpt nu al zijn vruchten af, getuige onze hoge notering in de IATA Top 100. We noteren een enorme groei in de luchtvracht-activiteiten in Nederland, maar zeker ook in België. Onze contractlogistics-locaties groeien door en ook de andere services zitten in de lift. De klanten hebben vertrouwen in ons en weten ons te vinden.’

De komende periode zal in het teken staan van het verder uitbouwen van ‘commodity gerelateerde’ activiteiten, waarbij Supply Chain-oplossingen voor Pharmaceutical, Healthcare en Time Critical centraal staan. ‘Samen met onze klanten, die al gebruik maken van onze – Pharma – Control Tower, bouwen we onze dienstverlening verder uit en eind oktober 2023 zullen wij onze nieuwe locatie op Schiphol van 8.500 m2 in gebruik nemen. Deze locatie gaat dienen als Europese hub voor al onze luchtvrachtactiviteiten en dat maakt ons trots. De Hellmann Benelux-organisatie is er klaar voor. Altijd beter worden op een ‘sustainable’ manier is ons doel, samen met onze belangrijkste partner, de klant. For the better. Together’, aldus de managing director.

Dit verhaal is aan u verteld door Hellmann Worldwide Logistics.

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.