‘Dankzij het vernieuwde wagenparkbeheer besparen we flink op onze kosten’

Brand Stories

De transitie naar een duurzame samenleving brengt nieuwe uitdagingen voor ondernemers met zich mee: hun wagenparken moeten veiliger, zuiniger en schoner rijden. Tegelijk verwachten klanten dat producten snel worden bezorgd. Met Hello Mobility helpt Nationale-Nederlanden ondernemers met een wagenpark om veiliger en duurzamer te rijden. Henk ten Brinke, directeur van Ten Brinke Transport in Rijssen, vertelt over zijn ervaringen.

Foto: Shutterstock
In deze editie van Brand Stories vertelt Ten Brinke over de mogelijkheden van Hello Mobility. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Wij vervoeren zand, grind en grond door heel Nederland’, vertelt Henk. ‘Daarnaast vervoeren en verhuren we containers en verzorgen we het transport van bouwmaterialen. Maar we doen meer dan dat. We nemen ook grondwerken voor nieuwbouw en uitbreidingen van projecten aan. Daarbij kun je denken aan het ontgraven van woningen en bedrijfshallen, grondverbeteringen voor funderingen, buitenrioleringen en bestratingen. Verder hebben we een recyclingafdeling. Met een eigen sorteerhal met sorteerstraat, een puindepot en een gronddepot kunnen bedrijven en particulieren hun bouw- en sloopafval bij ons brengen. Bovendien kunnen wij dit afval inzamelen met verschillende types containers.’

Bewustwording

‘Voor onze transportactiviteiten beschikken we over 22 wagens en hebben we evenzoveel chauffeurs in dienst’, zegt Henk. ‘Een paar jaar geleden kwamen we met Hello Mobility in contact. Het concept – chauffeurs beter maken door hun inzicht te geven in hun rijgedrag – sprak ons erg aan. Kijk, voertuigen volgen met track & trace, dat konden we al. En dan doen we nog steeds.’

‘Wat ik vooral interessant vond aan Hello Mobility was het dashboard voor ons en de app voor chauffeurs. Daarmee krijgen ze inzicht in en worden zij zich bewuster van hun rijgedrag. De chauffeurs ontvangen verbetertips, bijvoorbeeld op het gebied van accelereren, remmen en sturen. Die tips kunnen leiden tot veiliger, verantwoorder en duurzamer rijgedrag. Daardoor kunnen we schade voorkomen, is ons wagenpark beter verzekerbaar en hebben we minder reparatiekosten.’

Duurzamer rijden betekent minder CO2-uitstoot én een aanzienlijke besparing op de brandstofkosten. Henk: ‘Per jaar verbruiken we zo’n 700.000 liter brandstof. Als onze chauffeurs duurzamer rijden – denk aan constante snelheden, zo min mogelijk remmen en het beste toerental om zuinig te rijden – kunnen we wel twee procent op deze kosten sparen. Daar kunnen we dan weer een mooi personeelsfeestje van houden!’

Daadwerkelijke verandering

Hello Mobility heeft het rijgedrag van chauffeurs daadwerkelijk veranderd. ‘Als je je bewust bent van je rijgedrag, ga je echt veiliger rijden. Soms zie ik op de weg vrachtwagens vlak achter elkaar rijden. Als onze chauffeurs zoiets doen, mogen ze zich bij mij op kantoor melden voor een goed gesprek. Want het mag gewoon niet en we willen geen nodeloze schade. Nou, dat snappen ze heel goed!’

Volgens Henk is er steeds meer agressie in het verkeer. ‘Je ziet dat automobilisten een vrachtwagen soms gewoon geen ruimte gunnen. Maar ook vrachtwagenchauffeurs moeten tolerant en geduldig zijn in het verkeer: ze moeten elkaar de ruimte geven en niet op een paar meter tegen hun collega’s aandrukken. Aan die tolerantie draagt Hello Mobility zeker bij.’


Naam bedrijf: Ten Brinke Transport
Begonnen in: ‘In de oorlog begon H. ten Brinke met het transport van hout uit het westen van het land naar de klompenmakers in Twente. Dat transport vond plaats met paard en wagen. Na de oorlog introduceerden we het gemotoriseerde transport van zand, grind en grond. In de jaren 70 startten we met containerverhuur en in de jaren 80 zijn we begonnen met de recycling van bouw- en sloopafval.’
Aantal medewerkers: 49 medewerkers in vaste dienst, tien à vijftien flexwerkers
Van dieptepunt naar hoogtepunt: ‘Op 7 juli 2011 woedde er een grote brand in ons recyclingbedrijf, waarbij onze sorteerhal en alle machines compleet werden verwoest. Samen met Nationale-Nederlanden hebben we de hal weer helemaal opgebouwd. Nu beschikken we over een supermoderne sorteerstraat voor het scheiden van bouw- en sloopafval.’
Werkt hoeveel uur per week: Henk ten Brinke werkt tegen de 60 uur per week.
Grootste inspiratiebron: ‘Ten Brinke is een echt familiebedrijf. Onze ouders waren natuurlijk onze grootste inspirators. Van jongs af aan zijn we met het bedrijf vergroeid en hebben we veel van hen geleerd. En ja, nu leren ze af en toe ook nog wat van ons!’

Meer weten voor transporteurs?
Wil jij weten hoe je al je personenauto’s, bestelauto’s, vrachtauto’s en aanhangers verzekert op één verzekering? Of wil je weten hoe je met Hello Mobility kosten bespaart op jouw wagenpark? Kijk dan op nn.nl/wagenparken

Meer weten voor adviseurs?
Wil jij weten hoe jouw klant met onze Wagenparkverzekering goed verzekerd op weg gaat? Of hoe Hello Mobility jouw klant kan ondersteunen bij het beheer van zijn wagenpark? Kijk dan op adviseur.nn.nl/wagenparken

Dit verhaal is aan u verteld door Hello Mobility.

Hello Mobility logo

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

‘Dankzij het vernieuwde wagenparkbeheer besparen we flink op onze kosten’ | NT

‘Dankzij het vernieuwde wagenparkbeheer besparen we flink op onze kosten’

Brand Stories

De transitie naar een duurzame samenleving brengt nieuwe uitdagingen voor ondernemers met zich mee: hun wagenparken moeten veiliger, zuiniger en schoner rijden. Tegelijk verwachten klanten dat producten snel worden bezorgd. Met Hello Mobility helpt Nationale-Nederlanden ondernemers met een wagenpark om veiliger en duurzamer te rijden. Henk ten Brinke, directeur van Ten Brinke Transport in Rijssen, vertelt over zijn ervaringen.

Foto: Shutterstock
In deze editie van Brand Stories vertelt Ten Brinke over de mogelijkheden van Hello Mobility. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Wij vervoeren zand, grind en grond door heel Nederland’, vertelt Henk. ‘Daarnaast vervoeren en verhuren we containers en verzorgen we het transport van bouwmaterialen. Maar we doen meer dan dat. We nemen ook grondwerken voor nieuwbouw en uitbreidingen van projecten aan. Daarbij kun je denken aan het ontgraven van woningen en bedrijfshallen, grondverbeteringen voor funderingen, buitenrioleringen en bestratingen. Verder hebben we een recyclingafdeling. Met een eigen sorteerhal met sorteerstraat, een puindepot en een gronddepot kunnen bedrijven en particulieren hun bouw- en sloopafval bij ons brengen. Bovendien kunnen wij dit afval inzamelen met verschillende types containers.’

Bewustwording

‘Voor onze transportactiviteiten beschikken we over 22 wagens en hebben we evenzoveel chauffeurs in dienst’, zegt Henk. ‘Een paar jaar geleden kwamen we met Hello Mobility in contact. Het concept – chauffeurs beter maken door hun inzicht te geven in hun rijgedrag – sprak ons erg aan. Kijk, voertuigen volgen met track & trace, dat konden we al. En dan doen we nog steeds.’

‘Wat ik vooral interessant vond aan Hello Mobility was het dashboard voor ons en de app voor chauffeurs. Daarmee krijgen ze inzicht in en worden zij zich bewuster van hun rijgedrag. De chauffeurs ontvangen verbetertips, bijvoorbeeld op het gebied van accelereren, remmen en sturen. Die tips kunnen leiden tot veiliger, verantwoorder en duurzamer rijgedrag. Daardoor kunnen we schade voorkomen, is ons wagenpark beter verzekerbaar en hebben we minder reparatiekosten.’

Duurzamer rijden betekent minder CO2-uitstoot én een aanzienlijke besparing op de brandstofkosten. Henk: ‘Per jaar verbruiken we zo’n 700.000 liter brandstof. Als onze chauffeurs duurzamer rijden – denk aan constante snelheden, zo min mogelijk remmen en het beste toerental om zuinig te rijden – kunnen we wel twee procent op deze kosten sparen. Daar kunnen we dan weer een mooi personeelsfeestje van houden!’

Daadwerkelijke verandering

Hello Mobility heeft het rijgedrag van chauffeurs daadwerkelijk veranderd. ‘Als je je bewust bent van je rijgedrag, ga je echt veiliger rijden. Soms zie ik op de weg vrachtwagens vlak achter elkaar rijden. Als onze chauffeurs zoiets doen, mogen ze zich bij mij op kantoor melden voor een goed gesprek. Want het mag gewoon niet en we willen geen nodeloze schade. Nou, dat snappen ze heel goed!’

Volgens Henk is er steeds meer agressie in het verkeer. ‘Je ziet dat automobilisten een vrachtwagen soms gewoon geen ruimte gunnen. Maar ook vrachtwagenchauffeurs moeten tolerant en geduldig zijn in het verkeer: ze moeten elkaar de ruimte geven en niet op een paar meter tegen hun collega’s aandrukken. Aan die tolerantie draagt Hello Mobility zeker bij.’


Naam bedrijf: Ten Brinke Transport
Begonnen in: ‘In de oorlog begon H. ten Brinke met het transport van hout uit het westen van het land naar de klompenmakers in Twente. Dat transport vond plaats met paard en wagen. Na de oorlog introduceerden we het gemotoriseerde transport van zand, grind en grond. In de jaren 70 startten we met containerverhuur en in de jaren 80 zijn we begonnen met de recycling van bouw- en sloopafval.’
Aantal medewerkers: 49 medewerkers in vaste dienst, tien à vijftien flexwerkers
Van dieptepunt naar hoogtepunt: ‘Op 7 juli 2011 woedde er een grote brand in ons recyclingbedrijf, waarbij onze sorteerhal en alle machines compleet werden verwoest. Samen met Nationale-Nederlanden hebben we de hal weer helemaal opgebouwd. Nu beschikken we over een supermoderne sorteerstraat voor het scheiden van bouw- en sloopafval.’
Werkt hoeveel uur per week: Henk ten Brinke werkt tegen de 60 uur per week.
Grootste inspiratiebron: ‘Ten Brinke is een echt familiebedrijf. Onze ouders waren natuurlijk onze grootste inspirators. Van jongs af aan zijn we met het bedrijf vergroeid en hebben we veel van hen geleerd. En ja, nu leren ze af en toe ook nog wat van ons!’

Meer weten voor transporteurs?
Wil jij weten hoe je al je personenauto’s, bestelauto’s, vrachtauto’s en aanhangers verzekert op één verzekering? Of wil je weten hoe je met Hello Mobility kosten bespaart op jouw wagenpark? Kijk dan op nn.nl/wagenparken

Meer weten voor adviseurs?
Wil jij weten hoe jouw klant met onze Wagenparkverzekering goed verzekerd op weg gaat? Of hoe Hello Mobility jouw klant kan ondersteunen bij het beheer van zijn wagenpark? Kijk dan op adviseur.nn.nl/wagenparken

Dit verhaal is aan u verteld door Hello Mobility.

Hello Mobility logo

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.