Getting Logistics Done: expediteur met grenzeloze oplossingen

Brand Story

Getting Logistics Done, voorheen bekend als Daxel Logistics Benelux, is geen gewone expediteur. Met internationale aanwezigheid en expertise over het hele personeelsbestand, bieden ze een snelle totaaloplossing voor iedereen. ‘Wij gaan de gevestigde orde bestormen.’

Otto van Woerkom en Ferry de Heer van Getting Logistics Done. Foto: Getting Logistics Done
In deze editie van Brand Stories vertelt Getting Logistics Done over de nieuwe naam en ambities in de expeditiesector. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Op 1 januari onderging Daxel Logistics Benelux een transformatie en werd het Getting Logistics Done. Deze verandering ging gepaard met een nieuwe huisstijl en logo. Een zorgvuldige voorbereiding en een grondig rebrandingproces waren nodig om een frisse identiteit te creëren.

‘Ferry de Heer en ik zijn 1 maart 2019 begonnen onder de naam Daxel Logistics Benelux. Daarvan hebben we in november 2022 de aandelen overgenomen van het moederbedrijf, Daxel Italy, met de afspraak dat wij binnen twee jaar de naam zouden veranderen’, vertelt Otto van Woerkom, mede-eigenaar van het bedrijf.

Warehouses

Getting Logistics Done beperkt zich niet tot traditionele expeditiewerkzaamheden. Met expertise in luchtvracht, douanezaken, zeevracht en warehousing onderscheidt het bedrijf zich als een one-stop shop voor klanten. ‘Wij hebben drie warehouses, bij elkaar met een grootte van zo’n 10.000 vierkante meter. Onlangs hebben we ook een douanevergunning gekregen, waardoor we de douaneformaliteiten ook voor onze klanten kunnen afhandelen’, zegt Van Woerkom.

Naast hun aanwezigheid in Nederland en Panama, overweegt Getting Logistics Done verdere uitbreiding in Azië, met China als een mogelijke locatie. ‘Onze strategie is erop gericht om een dertien in een dozijn-expediteursscenario te vermijden en een unieke oplossing in minder verkende markten te bieden.’

Expertise in Zuid-Amerika

De vestiging in Panama fungeert als een strategisch pricing kantoor, waar Spaanssprekende teams contact maken met agenten in Zuid-Amerika. ‘Waar wij heen en weer blijven mailen met agenten daar, die meestal geen Engels spreken, hebben onze collega’s in Panama dat met een belletje geregeld’, zegt Van Woerkom.

Deze focus op de regio, gecombineerd met culturele en taalkundige expertise, plaatst Getting Logistics Done in een unieke positie om te gedijen waar anderen moeite hebben.

Ambities

Getting Logistics Done streeft naar het bestormen van de gevestigde orde in de expeditie-industrie. Het bedrijf, hoewel jong, heeft een ervaren team en is van plan zich te onderscheiden door persoonlijk contact, snellere processen en grenzeloze oplossingen.

‘Al onze medewerkers staan met hun poten in de klei. Ze komen bij klanten over de vloer en weten wat er speelt. Je wordt bij Getting Logistics Done niet oneindig doorverbonden, iedereen die bij ons werkt heeft expertise. Dat bespaart een hoop tijd.’

‘In de nabije toekomst willen we ons verder specialiseren in bederfelijke goederen, met name bloemen en planten. Daar heb je echt expertise voor nodig, je moet van alles afweten over temperatuurinstellingen, keuringen, de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Dat is een niche waar vakkennis essentieel is en we ons in willen onderscheiden.’

Efficiëntie

Getting Logistics Done streeft naar een gestroomlijnde communicatie, waarbij elke medewerker op de hoogte is van alle aspecten van het bedrijf. ‘We willen snelheid koppelen aan kwaliteit en afstand nemen van het traditionele expeditiewerk met meer directe links tussen verkopers en klanten’, zegt Van Woerkom.

Getting Logistics Done belichaamt verandering, groei en grenzeloze oplossingen in de expeditiewereld. Ons verhaal gaat niet alleen over het veranderen van een naam, maar over het omarmen van vernieuwing en het streven naar excellentie in de dienstverlening.’

Dit verhaal is aan u verteld door Getting Logistics Done

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Getting Logistics Done: expediteur met grenzeloze oplossingen | NT

Getting Logistics Done: expediteur met grenzeloze oplossingen

Brand Story

Getting Logistics Done, voorheen bekend als Daxel Logistics Benelux, is geen gewone expediteur. Met internationale aanwezigheid en expertise over het hele personeelsbestand, bieden ze een snelle totaaloplossing voor iedereen. ‘Wij gaan de gevestigde orde bestormen.’

Otto van Woerkom en Ferry de Heer van Getting Logistics Done. Foto: Getting Logistics Done
In deze editie van Brand Stories vertelt Getting Logistics Done over de nieuwe naam en ambities in de expeditiesector. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Op 1 januari onderging Daxel Logistics Benelux een transformatie en werd het Getting Logistics Done. Deze verandering ging gepaard met een nieuwe huisstijl en logo. Een zorgvuldige voorbereiding en een grondig rebrandingproces waren nodig om een frisse identiteit te creëren.

‘Ferry de Heer en ik zijn 1 maart 2019 begonnen onder de naam Daxel Logistics Benelux. Daarvan hebben we in november 2022 de aandelen overgenomen van het moederbedrijf, Daxel Italy, met de afspraak dat wij binnen twee jaar de naam zouden veranderen’, vertelt Otto van Woerkom, mede-eigenaar van het bedrijf.

Warehouses

Getting Logistics Done beperkt zich niet tot traditionele expeditiewerkzaamheden. Met expertise in luchtvracht, douanezaken, zeevracht en warehousing onderscheidt het bedrijf zich als een one-stop shop voor klanten. ‘Wij hebben drie warehouses, bij elkaar met een grootte van zo’n 10.000 vierkante meter. Onlangs hebben we ook een douanevergunning gekregen, waardoor we de douaneformaliteiten ook voor onze klanten kunnen afhandelen’, zegt Van Woerkom.

Naast hun aanwezigheid in Nederland en Panama, overweegt Getting Logistics Done verdere uitbreiding in Azië, met China als een mogelijke locatie. ‘Onze strategie is erop gericht om een dertien in een dozijn-expediteursscenario te vermijden en een unieke oplossing in minder verkende markten te bieden.’

Expertise in Zuid-Amerika

De vestiging in Panama fungeert als een strategisch pricing kantoor, waar Spaanssprekende teams contact maken met agenten in Zuid-Amerika. ‘Waar wij heen en weer blijven mailen met agenten daar, die meestal geen Engels spreken, hebben onze collega’s in Panama dat met een belletje geregeld’, zegt Van Woerkom.

Deze focus op de regio, gecombineerd met culturele en taalkundige expertise, plaatst Getting Logistics Done in een unieke positie om te gedijen waar anderen moeite hebben.

Ambities

Getting Logistics Done streeft naar het bestormen van de gevestigde orde in de expeditie-industrie. Het bedrijf, hoewel jong, heeft een ervaren team en is van plan zich te onderscheiden door persoonlijk contact, snellere processen en grenzeloze oplossingen.

‘Al onze medewerkers staan met hun poten in de klei. Ze komen bij klanten over de vloer en weten wat er speelt. Je wordt bij Getting Logistics Done niet oneindig doorverbonden, iedereen die bij ons werkt heeft expertise. Dat bespaart een hoop tijd.’

‘In de nabije toekomst willen we ons verder specialiseren in bederfelijke goederen, met name bloemen en planten. Daar heb je echt expertise voor nodig, je moet van alles afweten over temperatuurinstellingen, keuringen, de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Dat is een niche waar vakkennis essentieel is en we ons in willen onderscheiden.’

Efficiëntie

Getting Logistics Done streeft naar een gestroomlijnde communicatie, waarbij elke medewerker op de hoogte is van alle aspecten van het bedrijf. ‘We willen snelheid koppelen aan kwaliteit en afstand nemen van het traditionele expeditiewerk met meer directe links tussen verkopers en klanten’, zegt Van Woerkom.

Getting Logistics Done belichaamt verandering, groei en grenzeloze oplossingen in de expeditiewereld. Ons verhaal gaat niet alleen over het veranderen van een naam, maar over het omarmen van vernieuwing en het streven naar excellentie in de dienstverlening.’

Dit verhaal is aan u verteld door Getting Logistics Done

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.