Interne tolbaan CER moet zelf meerwaarde bewijzen

Commentaar

Het Havenbedrijf Rotterdam gaat nu eindelijk de eerste aansluitingen realiseren van de terminals op de Container Exchange Route (CER). Positief is dat eind volgend jaar de interne asfaltbaan daadwerkelijk gebruikt kan worden voor uitwisseling van containers tussen de verschillende partijen op de Maasvlakte. Daarmee zal het project zijn bijnaam ‘de grootste en duurste skatebaan van Nederland’ hopelijk kwijtraken, wat natuurlijk een blamage was voor de Rotterdamse havenbeheerder. Aangezien er nog geen afspraken zijn gemaakt over de hoeveelheid containers die de terminals over de interne baan moeten laten gaan, zal het project zelf zijn meerwaarde voor de marktpartijen nog moeten bewijzen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Interne tolbaan CER moet zelf meerwaarde bewijzen | NT

Interne tolbaan CER moet zelf meerwaarde bewijzen

Commentaar

Het Havenbedrijf Rotterdam gaat nu eindelijk de eerste aansluitingen realiseren van de terminals op de Container Exchange Route (CER). Positief is dat eind volgend jaar de interne asfaltbaan daadwerkelijk gebruikt kan worden voor uitwisseling van containers tussen de verschillende partijen op de Maasvlakte. Daarmee zal het project zijn bijnaam ‘de grootste en duurste skatebaan van Nederland’ hopelijk kwijtraken, wat natuurlijk een blamage was voor de Rotterdamse havenbeheerder. Aangezien er nog geen afspraken zijn gemaakt over de hoeveelheid containers die de terminals over de interne baan moeten laten gaan, zal het project zelf zijn meerwaarde voor de marktpartijen nog moeten bewijzen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen