Hoog tijd dat de ILT haar taak serieus neemt

Commentaar

Buitenlandse truckers hebben in Nederland zo goed als vrij spel als het gaat om overtredingen van rij- en rusttijden, cabinekamperen en het verwisselen van chauffeurskaarten. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft nog slechts een handjevol inspecteurs die hooguit een paar keer per jaar ergens langs de kant van de weg staan. Er wordt ingezet op het vrijwillig aanleveren door de vervoerders van digitale bestanden, die vanachter een bureau geanalyseerd worden zonder dat dit direct leidt tot boetes bij misstanden. Als die misstanden überhaupt geconstateerd worden, want een papieren werkelijkheid is soms anders dan de waarheid.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Hoog tijd dat de ILT haar taak serieus neemt | NT

Hoog tijd dat de ILT haar taak serieus neemt

Commentaar

Buitenlandse truckers hebben in Nederland zo goed als vrij spel als het gaat om overtredingen van rij- en rusttijden, cabinekamperen en het verwisselen van chauffeurskaarten. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft nog slechts een handjevol inspecteurs die hooguit een paar keer per jaar ergens langs de kant van de weg staan. Er wordt ingezet op het vrijwillig aanleveren door de vervoerders van digitale bestanden, die vanachter een bureau geanalyseerd worden zonder dat dit direct leidt tot boetes bij misstanden. Als die misstanden überhaupt geconstateerd worden, want een papieren werkelijkheid is soms anders dan de waarheid.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu