‘We lossen schades op met oog voor de zaak en de mens’

NT Oliebollenspecial 2022
Na een mooi en enerverend eerste jaar maakt Michel Verwoest de balans op van zijn indrukken en ervaringen als ceo van TVM. ‘In het begin werd ik gegrepen door het clubgevoel onder onze klanten. Nu kan ik zeggen dat ook ik een supporter ben geworden.’
Michel Verwoest, directeur TVM verzekeringen. Assen, 1 okt 2022 Foto: Gerlinde Schrijver
Foto: Gerlinde Schrijver
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022
TVM is als coöperatieve verzekeraar marktleider en autoriteit in transportverzekeringen. ‘We zijn een pure coöperatie’, zegt Verwoest. ‘Voor en door onze leden; dat is al 60 jaar ons motto. Als verzekeraar zorgen we er natuurlijk voor dat onze producten en processen kloppen, maar we doen meer. We staan pal voor onze leden en dat merken we in de hoge klanttevredenheid.’

Inzetten op preventie en zekerheid bieden

‘Preventie is van oudsher een belangrijke pijler. Samen met onze leden proberen we het aantal verkeersslachtoffers structureel te reduceren. We gebruiken bijvoorbeeld data en dashboards om de veiligste wegen te kiezen. Ook adviseren we hoe chauffeurs optimaal gefaciliteerd kunnen worden, zodat ze tijdens hun rit gefocust blijven. Met de jaarlijkse TVM Awards creëren we meer bewustwording rondom veilig rijgedrag – van vrachtwagenchauffeurs, maar ook van andere weggebruikers. Wanneer er onverhoopt toch schade is of andere verzekeringstechnische zaken spelen, lossen wij dit op met oog voor de zaak en de mens.’

Kennispartner

TVM adviseert haar leden ook volop op het gebied van duurzaamheid. Verwoest: ‘De energietransitie leidt tot kansen, maar zorgt ook voor onzekerheid. Vanuit onze expertise publiceren we TVM-greenpapers en organiseren we kennisevents. Afgelopen zomer vond ons zero emissie-event plaats, waar we samen met ondernemers keken naar oplossingen voor de toekomst. Onlangs hebben we onze verzekering voor zero emissie-voertuigen gelanceerd. Ondanks dat er nog weinig data beschikbaar zijn, gaan we de risico’s wel dekken. We hopen dat deze verzekering de drempel naar verduurzaming verlaagt.’

De kracht van samen

‘Bij TVM geloven we in de kracht van samen. We vormen een hechte club die nauw samenwerkt met onze leden. Op 6 december bestonden we 60 jaar. Onze coöperatie is het ultieme bewijs dat we écht verder komen als we het samen doen’, zegt Verwoest.

‘Het verschil zit ‘m bij ons in de mensen, in ónze mensen in relatie met de mensen bij onze leden. Daarom investeren we veel in hen. Je hebt binnen TVM veel mogelijkheden om je als expert én persoon te ontwikkelen. Logistiek en transport is een levensader voor Nederland. Ik vind het fantastisch om deze sector met TVM te faciliteren en maatschappelijk relevant werk te leveren.’

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022
‘We lossen schades op met oog voor de zaak en de mens’ | NT

‘We lossen schades op met oog voor de zaak en de mens’

NT Oliebollenspecial 2022
Na een mooi en enerverend eerste jaar maakt Michel Verwoest de balans op van zijn indrukken en ervaringen als ceo van TVM. ‘In het begin werd ik gegrepen door het clubgevoel onder onze klanten. Nu kan ik zeggen dat ook ik een supporter ben geworden.’
Michel Verwoest, directeur TVM verzekeringen. Assen, 1 okt 2022 Foto: Gerlinde Schrijver
Foto: Gerlinde Schrijver
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022
TVM is als coöperatieve verzekeraar marktleider en autoriteit in transportverzekeringen. ‘We zijn een pure coöperatie’, zegt Verwoest. ‘Voor en door onze leden; dat is al 60 jaar ons motto. Als verzekeraar zorgen we er natuurlijk voor dat onze producten en processen kloppen, maar we doen meer. We staan pal voor onze leden en dat merken we in de hoge klanttevredenheid.’

Inzetten op preventie en zekerheid bieden

‘Preventie is van oudsher een belangrijke pijler. Samen met onze leden proberen we het aantal verkeersslachtoffers structureel te reduceren. We gebruiken bijvoorbeeld data en dashboards om de veiligste wegen te kiezen. Ook adviseren we hoe chauffeurs optimaal gefaciliteerd kunnen worden, zodat ze tijdens hun rit gefocust blijven. Met de jaarlijkse TVM Awards creëren we meer bewustwording rondom veilig rijgedrag – van vrachtwagenchauffeurs, maar ook van andere weggebruikers. Wanneer er onverhoopt toch schade is of andere verzekeringstechnische zaken spelen, lossen wij dit op met oog voor de zaak en de mens.’

Kennispartner

TVM adviseert haar leden ook volop op het gebied van duurzaamheid. Verwoest: ‘De energietransitie leidt tot kansen, maar zorgt ook voor onzekerheid. Vanuit onze expertise publiceren we TVM-greenpapers en organiseren we kennisevents. Afgelopen zomer vond ons zero emissie-event plaats, waar we samen met ondernemers keken naar oplossingen voor de toekomst. Onlangs hebben we onze verzekering voor zero emissie-voertuigen gelanceerd. Ondanks dat er nog weinig data beschikbaar zijn, gaan we de risico’s wel dekken. We hopen dat deze verzekering de drempel naar verduurzaming verlaagt.’

De kracht van samen

‘Bij TVM geloven we in de kracht van samen. We vormen een hechte club die nauw samenwerkt met onze leden. Op 6 december bestonden we 60 jaar. Onze coöperatie is het ultieme bewijs dat we écht verder komen als we het samen doen’, zegt Verwoest.

‘Het verschil zit ‘m bij ons in de mensen, in ónze mensen in relatie met de mensen bij onze leden. Daarom investeren we veel in hen. Je hebt binnen TVM veel mogelijkheden om je als expert én persoon te ontwikkelen. Logistiek en transport is een levensader voor Nederland. Ik vind het fantastisch om deze sector met TVM te faciliteren en maatschappelijk relevant werk te leveren.’

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022