CLdN neemt Distriport-terminal van Broekman in Rotterdam over

Broekman investeert in heavy-lift op terminal Heijplaat

CLdN heeft 100% van de aandelen in Broekman Distriport overgenomen. Hiermee wil CLdN het dienstenaanbod van en naar de Rotterdamse haven verder uitbreiden en diversifiëren. Broekman Logistics kondigt tegelijkertijd investeringen aan in de Project Services terminal op Rotterdam-Heijplaat, die wordt omgebouwd tot een kadegebonden locatie voor assemblage en technische diensten voor industriële en offshore apparatuur en zware machines.

Distriport beslaat een terrein van 22 hectare aan de Brittanniëhaven. Foto: CLdN

Distriport beslaat een terrein van 22 hectare aan de Brittanniëhaven tegenover de bestaande terminal van CLdN in Rotterdam. De infrastructuur op Distriport omvat 630 meter kade voor roll-on / roll-off (RoRo) en load-on / load-off (LoLo) schepen; containerhandling en opslagfaciliteiten.

Broekman Logistics kondigde onlangs aan zich vooral te focussen op drie markten: Machinery, Industrial en Chemicals. Dit in tegenstelling tot de multifunctionele terminal Distriport, waar naast RoRo-opleggers ook staal en containers worden behandeld.

‘Terwijl Distriport een duidelijke strategische fit heeft met de activiteiten van CLdN, is het minder in lijn met de strategische focus van Broekman Logistics als industrie specialist in Machinery, Industrial en Chemicals’, aldus Rik Pek, ceo van Broekman Logistics. ‘De Distriport terminal is ons zeer dierbaar. Desalniettemin hebben we er alle vertrouwen in dat alle 80 collega’s een goede toekomst tegemoet gaan bij CLdN.’

Broekman Logistics blijft zich richten op de breakbulk klanten en het industriële segment. Onlangs voegde het bedrijf kadekraancapaciteit en een technische assemblagehal toe op de Heijplaat terminal, die reeds de zwaarste indoor heavy-lift kraan in de Rotterdamse haven huisvest. ‘Verder zullen we ook actief onderzoeken hoe ons aanbod op het gebied van assemblage en ‘postponed manufacturing’ dienstverlening kan worden uitgebreid’, voegt Broekman-cfo Nicolas Parey toe.

Florent Maes, ceo van CLdN: ‘De overname van Distriport past in de strategie van CLdN om te investeren in haveninfrastructuur van hoge kwaliteit. Het stelt ons in staat om ons eigen netwerk van diensten in en vanuit Rotterdam verder uit te bouwen en extra voordelen te bieden aan bestaande en nieuwe klanten.’

Financiële details over de transactie zijn niet bekendgemaakt.

CLdN neemt Distriport-terminal van Broekman in Rotterdam over | NT

CLdN neemt Distriport-terminal van Broekman in Rotterdam over

Broekman investeert in heavy-lift op terminal Heijplaat

CLdN heeft 100% van de aandelen in Broekman Distriport overgenomen. Hiermee wil CLdN het dienstenaanbod van en naar de Rotterdamse haven verder uitbreiden en diversifiëren. Broekman Logistics kondigt tegelijkertijd investeringen aan in de Project Services terminal op Rotterdam-Heijplaat, die wordt omgebouwd tot een kadegebonden locatie voor assemblage en technische diensten voor industriële en offshore apparatuur en zware machines.

Distriport beslaat een terrein van 22 hectare aan de Brittanniëhaven. Foto: CLdN

Distriport beslaat een terrein van 22 hectare aan de Brittanniëhaven tegenover de bestaande terminal van CLdN in Rotterdam. De infrastructuur op Distriport omvat 630 meter kade voor roll-on / roll-off (RoRo) en load-on / load-off (LoLo) schepen; containerhandling en opslagfaciliteiten.

Broekman Logistics kondigde onlangs aan zich vooral te focussen op drie markten: Machinery, Industrial en Chemicals. Dit in tegenstelling tot de multifunctionele terminal Distriport, waar naast RoRo-opleggers ook staal en containers worden behandeld.

‘Terwijl Distriport een duidelijke strategische fit heeft met de activiteiten van CLdN, is het minder in lijn met de strategische focus van Broekman Logistics als industrie specialist in Machinery, Industrial en Chemicals’, aldus Rik Pek, ceo van Broekman Logistics. ‘De Distriport terminal is ons zeer dierbaar. Desalniettemin hebben we er alle vertrouwen in dat alle 80 collega’s een goede toekomst tegemoet gaan bij CLdN.’

Broekman Logistics blijft zich richten op de breakbulk klanten en het industriële segment. Onlangs voegde het bedrijf kadekraancapaciteit en een technische assemblagehal toe op de Heijplaat terminal, die reeds de zwaarste indoor heavy-lift kraan in de Rotterdamse haven huisvest. ‘Verder zullen we ook actief onderzoeken hoe ons aanbod op het gebied van assemblage en ‘postponed manufacturing’ dienstverlening kan worden uitgebreid’, voegt Broekman-cfo Nicolas Parey toe.

Florent Maes, ceo van CLdN: ‘De overname van Distriport past in de strategie van CLdN om te investeren in haveninfrastructuur van hoge kwaliteit. Het stelt ons in staat om ons eigen netwerk van diensten in en vanuit Rotterdam verder uit te bouwen en extra voordelen te bieden aan bestaande en nieuwe klanten.’

Financiële details over de transactie zijn niet bekendgemaakt.