Milieu en klimaat: Van oliehaven naar bioport

Nederlandse havens drijven voor een groot deel op van olie afgeleide producten. Hoe kunnen zij inspelen op het afnemende belang van fossiele brandstoffen? Niemand weet langs welke weg nieuwe brandstoffen gaan stromen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Een schip met CO2 is niet meer dan een grote brandblusser op het water. Er bestaat geen enkel gevaar met het transport van CO2 over water. CO2 wordt al vele jaren per zeeschip vervoerd zonder enig probleem

Geplaatst door: Bakens op

in tegenstelling tot wat Leonneke schrijft: onderzoek heeft aangetoond dat rail de veiligste en de milieuvriendelijkste modaliteit is. Bovendien is de snelheid van railtransport groter dan die van de binnenvaart. Dat maakt rail dan ook de meest geschikte modaliteit voor deze transporten onder extreme drukken.

Geplaatst door: Erik Koning op

Veel groener dan dit kan het niet worden lijkt me 😉 Het vervoer van CO2 hoort ook wel een beetje bij de absolute mileukampioen!

Geplaatst door: Eric van Dam op

Ach zolang het schip maar aan de ADNR eisen voldoet???? Hoe veilig transport over water ook is je hebt een minder groot probleem met 30 ton die weglekt bij een autoongeluk dan met 3000 ton wanneer een schip in tweeen breekt. de kans op een ongeluk IS kleiner maar als er iets misgaat …….. vult u zelf maar in.

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Binevaart is het veiligste vervoer

Geplaatst door: leonneke op
Milieu en klimaat: Van oliehaven naar bioport | NT

Milieu en klimaat: Van oliehaven naar bioport

Nederlandse havens drijven voor een groot deel op van olie afgeleide producten. Hoe kunnen zij inspelen op het afnemende belang van fossiele brandstoffen? Niemand weet langs welke weg nieuwe brandstoffen gaan stromen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Een schip met CO2 is niet meer dan een grote brandblusser op het water. Er bestaat geen enkel gevaar met het transport van CO2 over water. CO2 wordt al vele jaren per zeeschip vervoerd zonder enig probleem

Geplaatst door: Bakens op

in tegenstelling tot wat Leonneke schrijft: onderzoek heeft aangetoond dat rail de veiligste en de milieuvriendelijkste modaliteit is. Bovendien is de snelheid van railtransport groter dan die van de binnenvaart. Dat maakt rail dan ook de meest geschikte modaliteit voor deze transporten onder extreme drukken.

Geplaatst door: Erik Koning op

Veel groener dan dit kan het niet worden lijkt me 😉 Het vervoer van CO2 hoort ook wel een beetje bij de absolute mileukampioen!

Geplaatst door: Eric van Dam op

Ach zolang het schip maar aan de ADNR eisen voldoet???? Hoe veilig transport over water ook is je hebt een minder groot probleem met 30 ton die weglekt bij een autoongeluk dan met 3000 ton wanneer een schip in tweeen breekt. de kans op een ongeluk IS kleiner maar als er iets misgaat …….. vult u zelf maar in.

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Binevaart is het veiligste vervoer

Geplaatst door: leonneke op