Milieu en klimaat: Kortere zeeweg naar Azië ontdooid

Voor het eerst kunnen schepen van de Atlantische Oceaan boven het Noord-Amerikaanse vasteland langs naar de Stille Oceaan varen, onder meer tussen Canada en Groenland door.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Breda uiteraard als logistieke hotspot nr. 1

Geplaatst door: Liz Chermin op

Indien werkelijk de twee doelstellingen van het instituut leidend zijn bij de bepaling van de keuze vestigingsplaats, dan lijkt Rotterdam de beste keuze.

Enerzijds wil het kabinet ‘ hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek’. De Erasmus Universiteit en de TU Delft zijn toonaangevende instituten in de wereld van Logistiek/ SupplyChain Management en Universiteit Leiden heeft een belangrijke vakgroep Vervoersrecht.

Daarnaast wil het kabinet een ‘wereldpositie op transportgebied’. De Rotterdam met

Geplaatst door: Maurice Ruygers Vaillant op

Brada Natuurlijk. in het hart van een grot concentratie logistieke bedrijven en midden tussen de havens van Antwerpen en Rotterdam. Tot slot, een logistiek centrum in de volledig verstopte Randstad is niet logisch.

Geplaatst door: Peter Dikmans op

Amsterdam

Geplaatst door: Paul van den Burg op

Het logistiek topinstituut moet uiteraard in Breda komen, de hoofdstad van de logistieke hotspot nr. 1 West-Brabant

Geplaatst door: Huub Dormans op

Mijn conclusie is dat het Rotterdam moet worden omdat alleen daar de economische, technische en bedrijfsmatige kant samenkomen. De andere steden komen tekort op een van bovenstaande gebieden.

Geplaatst door: Rob op

Breda natuurlijk vawege zijn centrale ligging, goede infrastructuur. Iin tegenstelling tot de overige twee steden is Breda overdag wel bereikbaar zonder al te veel filevorming. Het is niet voor niets de Logistieke Hotspot nummer 1

Geplaatst door: John Beers op
Milieu en klimaat: Kortere zeeweg naar Azië ontdooid | NT

Milieu en klimaat: Kortere zeeweg naar Azië ontdooid

Voor het eerst kunnen schepen van de Atlantische Oceaan boven het Noord-Amerikaanse vasteland langs naar de Stille Oceaan varen, onder meer tussen Canada en Groenland door.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Breda uiteraard als logistieke hotspot nr. 1

Geplaatst door: Liz Chermin op

Indien werkelijk de twee doelstellingen van het instituut leidend zijn bij de bepaling van de keuze vestigingsplaats, dan lijkt Rotterdam de beste keuze.

Enerzijds wil het kabinet ‘ hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek’. De Erasmus Universiteit en de TU Delft zijn toonaangevende instituten in de wereld van Logistiek/ SupplyChain Management en Universiteit Leiden heeft een belangrijke vakgroep Vervoersrecht.

Daarnaast wil het kabinet een ‘wereldpositie op transportgebied’. De Rotterdam met

Geplaatst door: Maurice Ruygers Vaillant op

Brada Natuurlijk. in het hart van een grot concentratie logistieke bedrijven en midden tussen de havens van Antwerpen en Rotterdam. Tot slot, een logistiek centrum in de volledig verstopte Randstad is niet logisch.

Geplaatst door: Peter Dikmans op

Amsterdam

Geplaatst door: Paul van den Burg op

Het logistiek topinstituut moet uiteraard in Breda komen, de hoofdstad van de logistieke hotspot nr. 1 West-Brabant

Geplaatst door: Huub Dormans op

Mijn conclusie is dat het Rotterdam moet worden omdat alleen daar de economische, technische en bedrijfsmatige kant samenkomen. De andere steden komen tekort op een van bovenstaande gebieden.

Geplaatst door: Rob op

Breda natuurlijk vawege zijn centrale ligging, goede infrastructuur. Iin tegenstelling tot de overige twee steden is Breda overdag wel bereikbaar zonder al te veel filevorming. Het is niet voor niets de Logistieke Hotspot nummer 1

Geplaatst door: John Beers op